ظروف مسی با فناوری نانو فراوری می شوند

به گزارش وبلاگ افرا، سید وحید نبوی، مدیر عامل یک شرکت دانش بنیان در مورد یکی از محصولات خود که در زمینه نانومس است به خبرنگاران گفت: به دلیل اینکه همیشه ظروف و قطعات مسی بعد از مدت زمانی کوتاه اکسید شده و رنگ آن تیره می گردد بعضی مخاطبان خود را از دست می دهد.

ظروف مسی با فناوری نانو فراوری می شوند

وی با اشاره به یکی از مسائل ظروف مسی اضافه نمود: مشکل اصلی مس این است که در کوره ذوب از ضایعات مس با خلوص پائین (حدود 96 درصد) استفاده می گردد و از طرفی ورق مس فراوری شده دارای کیفیت و خلوص پائین هستند که این موضوع مسائل زیادی را در فرآیند فراوری ظروف مسی ایجاد می نماید.

وی ادامه داد: در حال حاضر فراوری نمایندگان ظروف مسی با مسائل فراوانی از جمله سرعت و کیفیت پائین فراوری، اکسید شدن ظروف و کنترل کیفی ضعیف در فراوری روبرو هستند.

وی ادامه داد: از این رو فراوری نمایندگان ظروف مسی امکان صادرات را ندارند و نمی توانند رقابت با ظروف مس وارداتی تُرک را در بازار داخلی داشته باشند.

ندیر این شرکت دانش بنیان اضافه نمود: همچنین از سوی دیگر رطوبت باعث تسریع فرآیند اکسید شدن و تغییر رنگ در ظروف مسی می گردد که این مشکل در شهرهای شمالی و جنوبی کشورمان نیز وجود دارد از این رو نمی توانند از این ظروف استفاده نمایند.

وی اضافه نمود: با این تفاسیر درصدد آمدیم تا دستگاهی فراوری کنیم که ظروف نانومس فراوری و پوشش دهی کند که این مسائل رفع گردد.

وی با بیان اینکه نانو مسی که به واسطه این دستگاه فراوری می گردد ضد خش، آنتی باکتریال، مقاوم به حرارت مستقیم است و قابلیت شستشو در ماشین ظرفشویی را دارد، گفت:امکان فراوری اشکال منحصر به فرد، امکان ترکیب مس با سایر متریالها (بلور، چینی و ...)، قابلیت فراوری انبوه از ویژگی های دستگاهی است که طراحی نموده ایم.

مدیر این شرکت با بیان اینکه یکی از مراحل فراوری ظروف مسی، پرداخت و یا پولیش کاری است که در روش سنتی با استفاده از نمد و صابون پرداخت صورت گرفته و بسیار زمان بر و پر دردسر است، بیان نمود: این دستگاه این امکان را به فراوری نماینده ظروف مسی می دهد که با سرعت بسیار بالا و کاهش هزینه تمام شده با کمترین استفاده از نیروی انسانی انواع ظروف مسی را پرداخت و براق کند.

نبوی اظهار کرد: بسیاری از فراوری نمایندگان به دلیل اینکه نمی توانند داخل بعضی ظروف مسی مانند پارچ، قندان، میوه خوری، شکلات و آجیل خوری، گلدان، را با روش سنتی پرداخت نمایند مجبور به سفیدکاری داخل آن می شوند که موجب افزایش هزینه و زمان فراوری می گردد

وی تاکید نمود؛ اما با استفاده از سیستم جدید پرداخت ظروف مسی، می توان داخل این ظروف را پرداخت و براق نموده و سپس با استفاده از سیستم نانو مس براقیت آن را ماندگار کرد.

نبوی اضافه نمود: سیستم نانو مس با استفاده از فناوری نانو می تواند ضمن از بین بردن اکسید و سیاهی سطح ظروف، براقیت و زیبایی ظروف را ماندگار نموده و موجب افزایش فروش مس و فراهم شدن امکان صادرات آن به سایر کشورها گردد.

وی با اشاره به مزایای محصول نهایی که با استفاده از این دستگاه فراوری یا پرداخت می گردد، گفت: ضد خش بودن،سیستم اکسید گیری و شستشوی ظروف، دارای یون مس (حفظ خواص مفید ظروف مسی)، امکان صادرات ظروف مسی، امکان فراوری انبوه و انبارداری، قابلیت اجرا روی انواع ظروف مسی و برنجی از مزایای محصولی است که به فراوری رساندیم و در فراوری ظروف مس یا پرداخت آن به کار می رود.

وی با تاکید بر اینکه با استفاده از این سیستم می توان زیبایی و جلوه ظروف مسی را چند برابر کرد، گفت: این سیستم با امکان چاپ طرح های رنگی بر روی ظروف مسی تخت مثل سینی و گرد مانند گلدان، جلوه ای شبیه به ظروف مینا کاری و خاتم کاری ایجاد کره و ارزش اضافه نموده و زیبایی فوق العاده ای را به ظروف مسی اضافه می نماید.

این مدیر شرکت دانش بنیان ادامه داد: از مزایای این روش می توان به کیفیت طرح و چاپ فوق العاده زیبا، سرعت بالای اجرا، امکان چاپ طرح های سفارشی، مناسبتی و سازمانی بر روی ظروف مختلف اشاره نمود.

وی گفت: این تکنیک امکان استفاده در ظروف برنجی و برنزی ، لوستر و آینه و شمعدان و مجسمه های برنجی و برنزی را نیز دارد.

منبع: خبرگزاری مهر

به "ظروف مسی با فناوری نانو فراوری می شوند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ظروف مسی با فناوری نانو فراوری می شوند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید