ضرورت ایجاد جاذبه برای سرمایه گذاری و فعالیت در بخش تولید

به گزارش وبلاگ افرا، خبرنگاران/قزوین استاندار قزوین گفت: باید به منظور تقویت سرمایه گذاری و فعالیت بخش خصوصی در حوزه تولید جاذبه ایجاد کرد.

ضرورت ایجاد جاذبه برای سرمایه گذاری و فعالیت در بخش تولید

به گزارش وبلاگ افرا ، فریدون همتی در جلسه کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان که با حضور اعضای کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی برگزار گشت، نبود جاذبه کافی برای فعالیت در بخش تولید را به خودروی در گل مانده تشبیه کرد و افزود: منابع اقتصادی کشور باید به سمت تقویت تولید سوق داده شود تا این بخش بتواند در توسعه کشور به شکل شایسته مفید واقع شود.

وی شرح داد: استراتژی ما برای توسعه کشور باید حمایت از تولید، جذب سرمایه گذاری های داخلی و خارجی و صادرات کالاهای غیرنفتی به خارج باشد.

استاندار قزوین با اشاره به فعالیت ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی در کشور و سپردن مسئولیت به هرکدام از اعضای کابینه دولت برای پیشبرد برنامه های این ستاد دریکی از استان ها، گفت: این اقدام ارزشمند برای حل مسائل و مسائل بخش تولید و اجرای سیاست های اقتصاد مقاومتی مؤثر بوده است.

وی یادآور شد: تا به امروز 505 واحد در استان قزوین تسهیلات سرمایه در گردش مربوط به طرح رونق بخشی به تولید را دریافت کرده اند که 249 مورد آن ها از طریق مراجعه مستقیم به بانک ها و سایر از طریق ثبت نام در طرح بهین یاب بوده است.

همتی ادامه داد: تمرکز خود را برای حل مسائل بخش تولید در استان به سه بخش تقسیم کرده ایم که شامل تکمیل واحدهای نیمه تمام با پیشرفت فیزیکی بالای 60 درصد، فعال کردن واحدهای راکد و تعطیل شده و تأمین سرمایه در گردش موردنیاز واحدهای صنعتی، کشاورزی و گردشگری است.

استاندار قزوین شرح داد: در حوزه فعال کردن واحدهای راکد و تعطیل شده، تلاش های زیادی در سطح استان اجرا شده است که به عنوان نمونه یکی از آن ها تلاش برای راه اندازی واحد بزرگ مجتمع گوشت زیاران است که برای فعال شدن دوباره به 3 هزار میلیارد ریال تسهیلات بانکی نیاز دارد.

همتی در پایان گفت: امیدواریم با حمایت های دولت، مشارکت بانک ها و همراهی بخش خصوصی قسمت زیادی از مسائل صنایع استان حل شده و بتوانیم تا پایان سال در حوزه اشتغال و رونق اقتصادی در استان قزوین تحول زیادی را ببینیم.

پایانی پیام

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "ضرورت ایجاد جاذبه برای سرمایه گذاری و فعالیت در بخش تولید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ضرورت ایجاد جاذبه برای سرمایه گذاری و فعالیت در بخش تولید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید