سبک خاص نوروزگذرانی ایلامی ها ثبت ملی می گردد

به گزارش وبلاگ افرا، خبرنگاران: مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی ایلام از پیگیری ثبت ملی سبک گردشگری نوروزی مردم استان (چادر زدن در طبیعت) اطلاع داد.

سبک خاص نوروزگذرانی ایلامی ها ثبت ملی می گردد

به گزارش مهر، فرزاد شریفی اظهار کرد: مقدمات ثبت پرونده ناملموس فرهنگ گردشگری نوروزی مردم استان ایلام در ایام نوروزی در دست پیگیری است.

وی اضافه نمود: بیشتر مردم استان ایلام در ایام تعطیلات نوروزی با دایر کردن چادر و تشکیل کانون های جمعیتی در طبیعت تعطیلات نوروزی خود را می گذرانند.

شریفی شرح داد: مردم استان ایلام همه ساله چندین روز پیش از شروع سال نو و فرارسیدن تعطیلات نوروزی در طبیعت اقدام به برپایی چادر و بیش از 17 روز را در دامان طبیعت سپری می نمایند.

وی یادآور شد: این نوع از سبک تعطیلات گذرانی که خاص مردم استان ایلام و برگرفته و یادگاری از زندگی چادرنشینی آنها در زمان جنگ تحمیلی است بعد از سرانجام جنگ به عنوان یک سبک و فرهنگ در ایام تعطیلات نوروزی بجا ماند و کماکان این رسم تعطیلات گذرانی در بین مردم استان ادامه دارد.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان ایلام اضافه نمود: مردم تمام تعطیلات نوروزی را در زیر این چادرها سپری می نمایند و در این مدت با انجام دورهمی، موسیقی و بازی های بومی محلی و استفاده از غذاهای سنتی اوقات خوشی را در کنار هم فراهم می نمایند.

شریفی ابراز امیدواری کرد: در صورت ثبت ملی این فرهنگ ناملموس، سبک زندگی سنتی و اصیل مردم استان ایلام و شیوه منحصربه فرد تعطیلات گذرانی نوروزی آنها به سایر نقاط کشور معرفی و زمینه جذب حداکثری گردشگران و مسافران نوروزی از اقصی نقاط کشور برای آشنایی انها با این سبک از زندگی نوروزی مردم استان ایلام فراهم گردد.

منبع: توریسم آنلاین

به "سبک خاص نوروزگذرانی ایلامی ها ثبت ملی می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سبک خاص نوروزگذرانی ایلامی ها ثبت ملی می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید