رشد 165 درصدی اعتبارات زیرساختی حوزه گردشگری

به گزارش وبلاگ افرا، ایرنا/ براساس آخرین خبر و گزارش های منتشر شده، رشد 165 درصدی اعتبارات زیرساختی حوزه گردشگری صورت پذیرفت.

رشد 165 درصدی اعتبارات زیرساختی حوزه گردشگری

احمد تجری، مدیرکل سرمایه گذاری، زیرساخت ها و منطقه ها نمونه گردشگری وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گفت: ابلاغ اعتبارات طرح های تملک دارایی های سرمایه ای برای طرح ها و پروژه های زیرساخت گردشگری در سال اقتصادی 1401 نسبت به سال قبل از نرخ رشد 165 درصدی برخوردار شده است.

وی اضافه نمود: مجموع اعتبارات طرح های تملک دارایی های سرمایه ای در قالب برنامه سیاست گذاری، راهبری و توسعه صنعت گردشگری قانون بودجه 1401 لحاظ و برای اولین بار با این عنوان معرفی شده است.

در امسال این اعتبارات از رشد تخصیص بیش از دو برابری نسبت به سال 1400 برخوردار می گردد که برای ایجاد و توسعه زیرساخت های مورد احتیاج در منطقه ها و محورهای گردشگری، روستاهای هدف و منطقه ها نمونه گردشگری، اردوگاه ها و مجتمع های گردشگری و ساماندهی سواحل جنوب و شمال کشور با هماهنگی و در تعامل با ادارات کل استانی به پروژه های دارای اولویت زیرساختی تخصیص می یابد.

مدیرکل سرمایه گذاری، زیرساخت ها و منطقه ها نمونه گردشگری ادامه داد: با توجه به اینکه گردشگری مجموعه و نظامی از عناصر به هم پیوسته بشمار می آید که در تمامی مراحل با هم در تعامل هستند، از این رو تامین زیرساخت های اولیه از نقشی حیاتی در فرآیند گردشگری و توسعه آن برخوردار است که منجر به رشد فرابخشی در جامعه میزبان شده و اندازه رضایت از زندگی مردم بومی را افزایش می دهد. بنابراین وجود زیرساخت های مناسب به همراه جاذبه ها می توانند باعث رونق گردشگری در منطقه ها مختلف شوند.

منبع: همگردی

به "رشد 165 درصدی اعتبارات زیرساختی حوزه گردشگری" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رشد 165 درصدی اعتبارات زیرساختی حوزه گردشگری"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید