خبرنگاران سطح مبارزه با ملخ صحرایی به حدود 18 هزار هکتار رسید

به گزارش وبلاگ افرا، تهران - خبرنگاران - سخنگوی سازمان حفظ نباتات کشور، گفت: طبق آخرین گزارش ها، با توجه به ریزش های ملخ صحرایی، عملیات مبارزه با این آفت در پنج استان کشور به 17 هزار و 760 هکتار رسیده است.

خبرنگاران سطح مبارزه با ملخ صحرایی به حدود 18 هزار هکتار رسید

محمد رضا میر روز آدینه در گفت و گو با خبرنگار مالی وبلاگ افرا درباره هجوم مجدد ملخ صحرایی از کشورهای شبه جزیره عربستان و شاخ آفریقا از 30 بهمن ماه جاری به استان های جنوبی کشور اضافه نمود: اکنون عملیات مشاخصه با این آفت در پنج استان جنوبی کشور از جمله بوشهر، هرمزگان، فارس ، سیستان و بلوچستان و خوزستان در اجراست.

رییس سازمان حفظ نباتات کشور با بیان اینکه بیشترین عملیات مشاخصه با این آفت مربوط به استان هرمزگان است توضیح داد: مشاخصه با آفت ملخ صحرایی در سطح استان های هرمزگان 11 هزار و 560 هکتار، بوشهر دو هزار و 115 هکتار، فارس یک هزار و 750 هکتار، سیستان و بلوچستان یک هزار و 430 هکتار، خوزستان 905 هکتار عملیاتی شده است.

میر، رفتار تهاجمی این آفت را نسبت به سال گذشته متفاوت ارزیابی کرد و گفت: جابجایی آفت ملخ صحرایی بالغ از نقطه ای به نقطه دیگر و تمایل به تغذیه از مشخصه های شاخص این تغییرات است که جمعیت متراکم آفت در این دوره شرایط مشاخصه را سخت نموده است.

وی با تاکید براینکه سال جاری همانند سال گذشته اجازه نمی دهیم این آفت تهدیدی برای بخش کشاورزی و تولیدات باشد اضافه نمود: اعتبار مورد احتیاج برای مشاخصه با ملخ صحرایی 84 میلیارد تومان برآورد شده که سازمان برنامه و بودجه کشور تا به امروز 20 میلیارد تومان اعتبار به این بخش تخصیص داده که در اختیار استان های جنوبی قرار گرفته است.

سخنگوی سازمان حفظ نباتات گفت: اکنون سموم، ماشین آلات، ادوات ، تجهیرات و خودرو های لازم جهت مشاخصه با این آفت در استان های جنوبی کشور تامین شده و با تمام سرعت عملیات در حال اجراست.

وی با اشاره به اینکه با بیان اینکه هجوم ملخ صحرایی از شبه جزیره عربستان از بهمن ماه هرسال آغاز تا مردادماه سال آینده ادامه دارد اضافه نمود: با توجه به پیش بینی سازمان فائو درخصوص رشد سه برابری هجوم ملخ صحرایی به ایران، به نظر می رسد سطح مشاخصه با این آفت به یک میلیون هکتار برسد.

سخنگوی سازمان حفظ نباتات کشور اضافه نمود: به منظور نظارت بر فرایند عملیات مشاخصه با این آفت اکنون رییس سازمان حفظ نباتات کشور به همراه تیم کارشناسی در استان های جنوبی مذکور حضور دارد.

به گزارش وبلاگ افرا، سال گذشته مشاخصه با ملخ صحرایی در سطح 750 هزار هکتار از 9 استان جنوبی کشور از جمله سیستان و بلوچستان، هرمزگان، جنوب کرمان، بوشهر، فارس، خوزستان، کهگیلویه و بویر احمد، ایلام و خراسان جنوبی عملیاتی شده بود.

منبع: ایرنا

به "خبرنگاران سطح مبارزه با ملخ صحرایی به حدود 18 هزار هکتار رسید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران سطح مبارزه با ملخ صحرایی به حدود 18 هزار هکتار رسید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید