خبرنگاران استاندار خراسان شمالی: فرمانداران در اجرای طرح فاصله گذاری اجتماعی جدی باشند

به گزارش وبلاگ افرا، بجنورد- خبرنگاران- استاندار خراسان شمالی به فرمانداران و مدیران دستگاه های اجرایی تاکید نمود طرح فاصله گذاری اجتماعی را با هدف به حداقل رساندن تماس های بین مردم و محدودیت در ترددهای بین شهری با جدیت تمام اجرا نمایند.

خبرنگاران استاندار خراسان شمالی: فرمانداران در اجرای طرح فاصله گذاری اجتماعی جدی باشند

محمدعلی شجاعی روز پنجشنبه در نشست ستاد استانی مقابله با ویروس کرونا طرح فاصله گذاری اجتماعی را به فرمانداران هشت شهرستان به صورت ویدئو کنفرانس ابلاغ و دستورات لازم را ارائه داد.

وی اضافه نمود: بنا بر ابلاغ ستاد ملی مقابله با ویروس کرونا زمان آغاز این طرح ساعت صفر روز آدینه تا 15 فروردین است که با هدف به حداقل رساندن تماس های بین مردم و محدودیت در ترددهای بین شهری به اجرا در می آید.

شجاعی اعلام نمود: این طرح باید به فوریت در اختیار فرمانداران و مدیران دستگاه های قرار گرفته تا با اطلاع کامل این طرح را اجرا نمایند.

وی محور اصلی اجرای این طرح را رعایت حال مردم و صیانت و نگهداری از آنان دانست و اضافه نمود: در این راستا ضروری است مدیران در اجرای این طرح تنش ایجاد ننمایند زیراکه هدف از اجرای این طرح اقامت نکردن مسافران در شهرها است.

وی با بیان اینکه لازم نیست برای تردد مسافران از کمربندی شهرها ممانعت گردد، اعلام نمود: برای اجرای این طرح همراهی مردم بسیار مهم است بنابراین باید کمیته اطلاع رسانی ستاد با همکاری اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی در اطلاع رسانی وسیع در مورد این طرح ورود جدی داشته باشند.

استاندار خراسان شمالی در ادامه در رابطه با ازدحام موجود در صف توزیع کود خطاب به مدیر شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان گفت: حفظ سلامت کشاورزان و خانواده های آنان بسیار مورد تاکید است.

وی اضافه نمود: در این راستا باید متناسب با شرایط حساس امروز کشور و استان سیستم توزیع کود بین کشاورزان تغییر می کرد در حالی که این عدم تغییر در شیوه توزیع موجب گلایه بنده و مردم شده است.

شجاعی متذکر شد: چطور می گردد نگران محصول کشاورز هستید، اما نگران جان کشاورز و خانواده او نیستید و با وجود گلایه های فراوان هیچ تغییری در روش توزیع نداشتند.

وی در ادامه در رابطه با حصور کارکنان در ادارات نیز گفت: حضور حداکثر یک سوم کارمندان در ادارات برای مدیران پیشنهاد نیست بلکه یک دستور و اجبار است و مدیران موظف به رعایت آن هستند.

شجاعی در رابطه با شرایط سفرها نیز گفت: باید شهروندان هم استانی که مسافر بوده اند در بازگشت بعد از تب سنجی و غربالگری اگر علایمی داشتند به مراکز درمانی ارجاع داده شوند و به هیچ عنوان نباید به محل سکونت خود بروند.

وی با تاکید بر اینکه ادامه فعالیت واحدهای تولیدی مستلزم رعایت دستورالعمل ها و نکات بهداشتی است، اعلام نمود: همچنین باید اقلام بهداشتی مورد احتیاج زندان ها نیز برای کاهش بار روانی موجود و حفظ سلامت آنان تامین گردد.

معاون سیاسی امنیتی استاندار خراسان شمالی نیز در این نشست یادآور شد: طرح فاصله گذاری اجتماعی در مورد کاهش ترددها در 16 نقطه ایستگاهی استان اجرا می گردد.

ولی الله حیاتی اضافه نمود: در این طرح اصناف به سه بخش تقسیم می شوند که طبق آن کسب و کارهایی که باید خدمات اجتماعی و عمومی ارائه نمایند مانند سوپرمارکت ها و مراکز فروش مواد غذایی و مواد پروتئینی مختلف و مراکز فروش مایحتاج مورد احتیاج مردم مانند دارو و لوازم بهداشتی در طول 24 ساعت دایر خواهند بود.

وی یادآور شد: در این میان دانشگاه ها، مدارس، مراکز خرید و پاساژها، کافی نت ها، استخرها، باشگاه های ورزشی، موزه ها، سینماها، اقامت سراها و هتل ها تا انتها این طرح تعطیل خواهد بود.

حیاتی گفت: همچنین مشاغلی مانند دفاتر پلیس+10، دفاتر اسناد رسمی، صرافیها، بانک ها، فرودگاه ها نیز باید طبق دستورعمل های بهداشتی و محدودیت های لازم ادامه فعالیت داشته باشند.

معاون سیاسی امنیتی استاندار خراسان شمالی یادآور شد: این در حالی است که ایستگاه های تب سنجی و غربالگری در مبادی ورودی هستان همچنان پابرجا خواهند بود.

وی گفت: همچنین با هدف مقابله با کرونا ویروس در 13 فروردین ماه روز طبیعت تحت هیچ شرایطی تردد خودرو به خارج از شهرها نخواهیم داشت و تمامی اماکن مانند پارک ها و بوستان ها که موجب تجمع افراد می گردد تعطیل خواهد شد.

نخستین مورد از ابتلای به کرونا در خراسان شمالی 12 اسفندماه در بجنورد مشاهده شد که تا امروز شمار مبتلایان به کووید 19 به 259 نفر و شمار فوتی ها نیز بدون تغییر نسبت به روز چهارشنبه به 24 نفر رسیده است.

خراسان شمالی با 863 هزار نفر جمعیت در شمال شرق کشور واقع است.

منبع: ایرنا

به "خبرنگاران استاندار خراسان شمالی: فرمانداران در اجرای طرح فاصله گذاری اجتماعی جدی باشند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران استاندار خراسان شمالی: فرمانداران در اجرای طرح فاصله گذاری اجتماعی جدی باشند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید