خبرنگاران آزادی 22 اسیر ارتش و کمیته های مردمی یمن

به گزارش وبلاگ افرا، تهران- خبرنگاران- رییس کمیته ملی اسرا در یمن از آزادی 22 اسیر ارتش و کمیته های مردمی این کشور در چارچوب فرایند مبادله اسرا با ائتلاف متجاز سعودی از طریق میانجیگری های محلی خبر داد.

خبرنگاران آزادی 22 اسیر ارتش و کمیته های مردمی یمن

به گزارش شبکه خبری المسیره، عبدالقادر المرتضی روز دوشنبه در حساب توتیری خود نوشت: به کمک خداوند امروز، 22 تن از اسرای ارتش و کمیته های مردمی در چارچوب تبادل اسرا از طریق میانجیگری محلی آزاد شدند.

وی هفته گذشته گفت که رکود موجود در پفراینده اسرا، به دلیل خودداری نیروهای متجاوز و مزدوران آنها از ورود به موضوع تبادل همه جانبه اسراست.

المرتضی اضافه کرد: نیروهای متجاوز در برابر اجرای توافقنامه هایی که با نظارت سازمان ملل امضا شده است، سنگ اندازی می کنند.

وی یادآورشد: رژیم سعودی از فرایند تبادل اسرا که با میانجیگری های محلی انجام میشود، جلوگیری می کند و سازمان ملل از ایجاد راه چاره و پیشنهادهایی که دیدگاه ها را به هم نزدیک کند، ناتوان است.

عربستان سعودی از ششم فروردین 94 در قالب ائتلافی از چند کشور عربی و با کمک و چراغ سبز آمریکا، حملات گسترده ای را علیه یمن -فقیرترین کشور عربی- آغاز کرد تا به بهانه بازگرداندن عبدربه منصور هادی رئیس جمهوری مستعفی و فراری این کشور به قدرت، به اهداف و زیادی خواهی های سیاسی خود جامه عمل بپوشاند.

نهادهای وابسته به سازمان ملل متحد از جمله بهداشت جهانی و یونیسف بارها هشدار داده اند که بر اثر ادامه حملات متجاوزان به یمن، مردم این کشور با قحطی و بروز یک فاجعه انسانی که در قرن گذشته بی سابقه است، روبه رو هستند.

منبع: ایرنا

به "خبرنگاران آزادی 22 اسیر ارتش و کمیته های مردمی یمن" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران آزادی 22 اسیر ارتش و کمیته های مردمی یمن"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید