ثبت بیش از 80 اختراع به نام دانشگاه تبریز

به گزارش وبلاگ افرا، مدیر امور فناوری دانشگاه تبریز، از ثبت اختراع بیش از 80 مورد در حوزه های مختلف در طول نزدیک به 10 سال گذشته در این دانشگاه اطلاع داد.

ثبت بیش از 80 اختراع به نام دانشگاه تبریز

به گزارش وبلاگ افرا، بهنام محمدی ایواتلو با بیان اینکه این تعداد ثبت اختراع ها در حوزه هایی مانند کشاورزی، مکانیک، فیزیک، شیمی، نانو، کامپیوتر و ... به ثبت رسیده است، اظهار کرد: در سال گذشته نیز 11 ثبت اختراع به نام دانشگاه تبریز ثبت شده است.

وی با اشاره به مهم ترین ثبت اختراع های سال های اخیر اعلام کرد: ربات عمود پرواز آتش نشان حامل کپسول، خشک کن خورشیدی مواد غذایی، اجاق خورشیدی، فراوری بتن خود ترمیم، فراوری کامپوزیت های دیر سوز، ساخت واکسن تری والان کلی باسیلوز طیور، سیستم هوشمند پایش وضعیت موتور احتراق داخلی و ماشین علوفه خرد کن اتوماتیک از جمله این اختراعات به شمار می آیند.

مدیر امور فناوری دانشگاه تبریز از آنالیز بیش از 100 مورد تقاضای ثبت اختراع در این دانشگاه در شش ماهه امسال اطلاع داد و اضافه نمود: در این مدت، پنج مورد اختراع به نام دانشگاه تبریز ثبت شده است.

وی با بیان اینکه کمیته مالکیت فکری برای ثبت اختراع در این دانشگاه متشکل از متخصصان رشته های مختلف از دانشکده ها است، اظهار کرد: قابلیت تجاری سازی، داشتن نوآوری در دنیا، ابتکاری بودن و کاربرد صنعتی از جمله گام های موثر برای ثبت اختراع است.

به گفته وی این مدیریت با همکاری کانون پتنت ایران، آمادگی پرداخت کلیه هزینه های مرتبط با ثبت اختراع خارجی را دارد.

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "ثبت بیش از 80 اختراع به نام دانشگاه تبریز" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ثبت بیش از 80 اختراع به نام دانشگاه تبریز"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید