تاثیر قیمت دلار بر بازار سهام ، دلار چند شود بورس ضرر می کند؟

به گزارش وبلاگ افرا، بعد از خبر گفتگوی ایران با کشورهای 1+4 در وین امیدواری ها به مذاکرات بیشتر شده و قیمت دلار نیز در بازار آزاد فرایند نزولی پیدا کرده است. اما کاهش قیمت دلار چقدر پایدار است؟

تاثیر قیمت دلار بر بازار سهام ، دلار چند شود بورس ضرر می کند؟

پیمان حدادی، کارشناس بازار سرمایه در گفتگو با وبلاگ افرا در رابطه با احتمالا بازگشت به برجام گفت: اصلا معلوم نیست که مذاکره ایران با آمریکا به کجا برسد زیرا ایران شرایط سختی برای مذاکره با آمریکا دارد و اول باید آمریکا تحریم ها را لغو کند و بعد از راستی آزمایی، ایران به توافق برجام بازشود. اما به نظر می رسد فعلا تا چند ماه آینده اتفاق خاصی بین ایران و آمریکا روی ندهد.

این کارشناس در ادامه افزود: نزدیک انتخابات است و ممکن است این اتفاقات نیز تبلیغات دولتی ها برای از سرگیری مذاکرات باشد اما به نظرم کاهش قاب توجه قیمت دلار ممکن نیست مگر اینکه اتفاقی غیرمنتظره مانند لغو تحریم های بانکی، آزادسازی منابع ایران در کشورهای دیگر و … رخ دهد.

این کارشناس در رابطه با ارزندگی بورس گفت: سهم ها در بازار با دلار حدود 20 هزار تومانی معامله می شوند و فکر نمی کنم دلار در مقطع زمانی کوتاه مدت از 20 هزار تومان کمتر شود و اگر کاهش داشته باشد، مقطعی است.

این کارشناس در رابطه با مشکل اصلی بازار سهام گفت: فعلا مشکل اصلی بازار سهام عدم نقدشوندگی و دامنه نوسان نامتقارن است. بازار سهام فرایندی فرسایشی پیدا کرده و این فرایند فرسایشی به دلیل عدم اصلاح سهم ها در بازار سهام است. خبرهایی مبنی بر ریزش قیمت دلار نیز به بازار سهام سیگنال منفی می دهد اما فعلا مشکل اصلی، دامنه نوسان است.

به عقیده کارشناسان اگر کاهش قیمت دلار با لغو تحریم ها و تسهیل مراودات تجاری همراه باشد، ریزش قیمت دلار نه تنها مشکل خاصی برای بورس ایجاد نمی کند بلکه بورس از لحاظ ذاتی رشد می کند.

آخرین اخبار بورس را در صفحه بورس وبلاگ افرا بخوانید.

منبع: تجارت نیوز

به "تاثیر قیمت دلار بر بازار سهام ، دلار چند شود بورس ضرر می کند؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تاثیر قیمت دلار بر بازار سهام ، دلار چند شود بورس ضرر می کند؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید