کاهش قیمت جهانی نفت با افزایش ذخایر بنزین آمریکا

به گزارش وبلاگ افرا، قیمت نفت در معاملات روز پنج شنبه بازار دنیای پس از آماری که رشد چشمگیر ذخایر بنزین آمریکا را نشان داد و نگرانی ها نسبت به ضعیف شدن تقاضا در عظیم ترین مصرف کننده دنیا را برانگیخت، کاهش یافت.

کاهش قیمت جهانی نفت با افزایش ذخایر بنزین آمریکا

به گزارش رویترز، بهای معاملات نفت برنت 36 سنت معادل 0.6 درصد کاهش یافت و به 62 دلار و 80 سنت در هر بشکه رسید. بهای نفت آمریکا 38 سنت معادل 0.6 درصد کاهش یافت و به 59 دلار و 39 سنت در هر بشکه رسید.

آمار وزارت انرژی آمریکا نشان داد اگرچه ذخایر نفت در آمریکا بسیار بیشتر از میزان مورد پیش بینی تحلیلگران کاهش پیدا نموده اما ذخایر بنزین رشد چشمگیری داشته است. ذخایر نفت هفته گذشته 3.5 میلیون بشکه کاهش یافت و به 502 میلیون بشکه رسید درحالی که با افزایش فراوری پالایشگاه ها در آستانه فصل تعطیلات تابستانی، ذخایر بنزین چهار میلیون بشکه افزایش یافت و به بیش از 230 میلیون بشکه رسید.

باب یاوگر، مدیر معاملات انرژی در میزوهو سکیوریتیز اظهار کرد: پالایشگاه ها ممکن است بخواهند نرخ فراوری را اندکی کاهش دهند تا مانع از لبریز شدن ذخایر شوند.

به گفته معامله گران، هم زمان میزان عرضه نفت در سراسر دنیا رشد نموده و فراوری روسیه در نخستین روزهای آوریل، از میانگین سطح مارس بالاتر رفت.

موضوع دیگری که موردتوجه بازار نفت است، احتمال برطرف تحریم های آمریکاست که به عرضه دنیای اضافه می نماید. آمریکا و سایر قدرت های دنیای مذاکرات برای احیای برجام را شروع نموده اند که ممکن است به برطرف تحریم ها علیه صادرات نفت ایران منتهی گردد.

صندوق بین المللی پول هفته جاری پیش بینی کرد هزینه گسترده دولت ها برای مبارزه با تبعات پاندمی کووید 19، نرخ رشد اقتصاد دنیای را سال جاری به شش درصد می رساند که از دهه 1970 تا به امروز بی سابقه خواهد بود. رشد مالی بالاتر، تقاضا برای نفت و فرآورده های نفتی را تقویت نموده و به کاهش سطح ذخایر یاری می نماید.

منبع: اتاق بازرگانی ایران

به "کاهش قیمت جهانی نفت با افزایش ذخایر بنزین آمریکا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کاهش قیمت جهانی نفت با افزایش ذخایر بنزین آمریکا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید