این پسر 20 ساله اولین نفری است که سوار هر هواپیما می گردد!

به گزارش وبلاگ افرا، اولین مسافر هواپیماهای تازه

شاید برای بیشتر نوجوان ها نهایت شغل رویایی که می توانند داشته باشند کار کردن نیمه وقت در یک رستوران یا فروشگاه باشد. اما الکس از سن 14 سالگی به عنوان کارشناس و تحلیل گر هواپیمایی با نشریات و مجلات معتبر همکاری می نماید! الکس ماکراس (Alex Macheras) که اکنون 20 سال دارد کارش این است که دور جهان سفر کند و پرواز فرست کلاس هواپیماهای تازه را امتحان کند! او اولین مسافر هواپیماهای تازه است و هواپیماها قبل از آنکه تحویل مشتری داده شوند به وسیله این تحلیل گر 20 ساله امتحان و آنالیز و در نهایت، تایید می شوند! با خبرنگاران همراه باشید تا با این پسر هوانورد آشنا شویم.

این پسر 20 ساله اولین نفری است که سوار هر هواپیما می گردد!

الکس اولین مسافر هواپیماهای نو است، او پیش از هرکسی سوار این هواپیماها می گردد، روی جایگاه های فرست کلاس می نشیند و راحتی و کیفیت آن ها را آنالیز می نماید؛ غذاهای فرست کلاس و امکانات آن را امتحان می نماید و بعد عکس ها و توضیحاتش را با فالوئرهایش در اینستاگرام و توئیتر به اشتراک می گذارد! و از این راه کلی پول و معروفیت کسب نموده است!

او در مصاحبه ای اعلام نموده که از کودکی عاشق هواپیما و دنیای هوانوردی بوده است و از سن 14 سالگی تحلیل هایش را برای مجلات مختلف ارسال می نموده است. پشتکار و علاقه او به صنعت هواپیمایی در نهایت او را به این جایگاه مهم و لاکچری، یعنی اولین مسافر هواپیماهای نو، رسانده است.

الکس در خصوص علاقه اش به هواپیما می گوید:

من با عشق به هواپیما متولد شدم! ویدئوهایی از زمان کودکی من وجود دارد که هنوز نمی توانستم صحبت کنم، اما با انگشت به هواپیماهای در آسمان اشاره می کردم. پدر و مادرم در زمینه های کاری دیگری بودند، اما من از ابتدا عاشق هواپیما بودم.

از همان کودکی، الکس هرجا مطلبی در خصوص هواپیما پیدا می کرد مطالعه می کرد. هر کتاب، مجله و بریده روزنامه ای که در خصوص صنعت هواپیمایی بود این پسر را جذب خودش می کرد. الکس حتی در دوره های آموزش پرواز نیز شرکت نموده است.

خانواده ام به شوخی می گفتند که در هشت سالگی می توانستم نکات ایمنی پرواز را به 5 زبان مختلف بیان کنم.

او تمام مطالب مجذوب کننده در خصوص هواپیما را پیگیری می کرد و الگویش ریچارد برانسون، کارآفرین و سرمایه گذار افسانه ای بریتانیایی بوده است که بیش از 400 شرکت در دنیا، از جمله شرکت هواپیمایی ویرجین آتلانتیک را راه اندازی نموده است. این علاقه و پشتکار به هواپیما در نهایت او را به اولین مسافر هواپیماهای نو تبدیل نموده است.

الکس از همان سنین نوجوانی تحلیل ها و نظراتش را در خصوص هواپیما در توئیتر و شبکه های مجازی به اشتراک می گذاشت. تا آنکه یکی از شبکه های رادیویی متوجه تحلیل های موشکافانه او شد و او را برای اجرای برنامه های هواپیمایی دعوت کردند. در سن 16 سالگی وقتی هنوز دبیرستانش را هم تمام ننموده بود در اخبار شبکه اسکای نیوز (SkyNews) ظاهر شد، بعد برای اجرای تحلیل های هواپیمایی با شبکه های مختلف دیگر مثل الجزیره، LBC و … نیز قرارداد همکاری بست. الکس در این رابطه می گوید:

من هیچ وقت این شغل را انتخاب نکردم! و هیچ وقت هدفم این نبود که اولین مسافر هواپیماهای نو باشم و آن ها را امتحان کنم. تنها کاری را عاشقش بودم انجام دادم و از این کار لذت می برم. من سال ها قبل از آنکه با شرکت های مختلف قرارداد کاری ببندم اخبار و گزارش های هواپیمایی را پیگیری می کردم.

در حال حاضر، الکس 20 ساله با شرکت های هواپیماسازی معتبر دنیا همکاری می نماید و قبل از آنکه هواپیمای نو به مشتری اش تحویل داده گردد هواپیما را تست می نماید! او اولین مسافر هواپیماهای نو است و حتی در کابین خلبان نیز می نشیند و در فرایند تست پرواز نیز شرکت می نماید. الکس سوار هواپیمای خالی می گردد و تنها مسافر هواپیماهای نو است. در تمام قسمت های هواپیما، از جمله بخش فرست کلاس می نشیند، جایگاه ها را امتحان می نماید، سرگرمی های داخل کابین را امتحان می نماید، انواع غذاها و نوشیدنی های فرست کلاس را امتحان می نماید، از تمام مراحل عکس می گیرد و بعد آن ها را با 15000 فالوئرش در توئیتر و اینستاگرام به اشتراک می گذارد!

الکس برای امتحان هواپیماهای نو به سرتاسر دنیا سفر می نماید و در طول سفر از امکانات رفاهی فرست کلاس، از جمله سالن استراحت فرودگاه نیز استفاده می نماید. دوستان و آشنایانش کارکنان و کاپیتان های ایرلاین های معتبر هستند و شرکت های معتبر هواپیماسازی برای تحویل نهایی هواپیما به مشتری با این پسر 20 ساله تماس می گیرند!

هواپیماهای نو به کشورهای مختلف دنیا مثل قطر، سنگاپور، تایلند، هنگ کنگ و … تحویل داده می شوند. به گفته الکس، چیزی که در دنیای تحویل هواپیماها متوجه می شویم این است که دنیا بسیار کوچک است! در این کار، ممکن است در یک هفته به 6 یا 7 قاره دنیا سفر کنیم.

اما، هرچه باشد او یک پسر 20 ساله است. هنگامی که برای تحویل نهایی هواپیما به کشوری سفر می نماید سعی می نماید در این فاصله در آن کشور گشت و گذار کند و کمی سرگرمی نماید. به گفته خودش، وقتی برای تحویل هواپیما به تایلند سفر نموده بودیم چند روزی را در بانکوک گذراندم، سوار توک-توک شدم و غذاهای تایلندی را امتحان کردم. وقتی دوباره سوار بر هواپیما به اروپا برمی گشتم آماده تحویل نو بودم.

منبع: businessinsider.com

منبع: الی گشت

به "این پسر 20 ساله اولین نفری است که سوار هر هواپیما می گردد!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "این پسر 20 ساله اولین نفری است که سوار هر هواپیما می گردد!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید