اندرویدی ها به گوگل پلی سر بزنید ، باز کردن برنامه های مختلف بدون احتیاج به رمز عبور

به گزارش وبلاگ افرا، در حال حاضر آخرین نسخه های اندروید به کاربران اجازه می دهد بدون احتیاج به رمز وارد برنامه های مختلف شوند. درواقع این قابلیت برای کاربران پر مشغله کارکردی فوق العاده دارد.

اندرویدی ها به گوگل پلی سر بزنید ، باز کردن برنامه های مختلف بدون احتیاج به رمز عبور

به گزارش سرویس آی تی و فناوری انتخاب، اگر اهل به روز رسانی برنامه های خود به وسیله گوگل پلی نیستید، هم اکنون یک بهانه عالی برای این کار دارید، چرا که در به روزرسانی برنامه های جدید گوگل پلی شاهد عدم احتیاج به رمزهای عبور هستیم.

درواقع اگر دستگاه های اندرویدی شما مجهز به نسخه 7.0 و بالاتر است می توانید به راحتی برنامه ها و وب سایت های مختلف را بی احتیاج از رمز عبور باز کنید. درواقع کافیست با استفاده از FIDO2 و بروز رسانی آن به جای رمز های متعدد از اثر انگشت یا پین شخصی بهره ببرید.

در حالی که گذرواژه های پیچیده میتوانند یک روش امن برای نگهداری حساب کاربری شما باشند، اما اغلب گذرواژه ها به سختی به خاطر افراد می آیند و گاهی هم به علت طولانی بودن، سرعت افراد را می گیرند. از سوی دیگر درست است که سیستم احراز هویت دو عاملی نیز مفید است، اما میتواند مزاحم فعالیت های شما باشد.

بنابراین در به روز رسانی های جدید، گوگل و اتحاد FIDO امیدوارند که کاربران را به سوی روش های امن تر مانند داده های بیومتریک حرکت دهند که سرقت و دسترسی به آنها سخت تر است.

کریستیان برند، مدیر بخش هویت و امنیت گوگل می گوید: این شیوه های امنیتی جدید از دیگر روش ها ایمن تر است، چرا که تحت هیچ شرایطی اجازه سوء استفاده از داده های شما را نمی دهد و نمی گذارد که اطلاعاتتان به خطر بیفتد.

البته این به روز رسانی ها برای بعضی از کاربران اندروید چندان جدید نیست و آنها از مدت ها پیش سیستم مبتنی بر اثرانگشت را فعال نموده اند. اما جالب است بدانید که هم اکنون می توانید این سیستم را به بسیاری از برنامه های شخصی و مرورگرها مانند کروم، اج، موزیلا فایرفاکس و ... تعمیم دهید.

البته فراموش نکنیم که در حالی که به روز رسانی های امروز خبر خوبی برای افرادی است که کلمات عبور را دوست ندارند، این ویژگی با توجه به وضعیت اندروید پایین یا مدل های ضعیف گوشی تنها برای نیمی از کاربران اندروید در سطح دنیا مفید خواهد بود.

منبع: انتخاب

به "اندرویدی ها به گوگل پلی سر بزنید ، باز کردن برنامه های مختلف بدون احتیاج به رمز عبور" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اندرویدی ها به گوگل پلی سر بزنید ، باز کردن برنامه های مختلف بدون احتیاج به رمز عبور"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید