آیا شوره سر مسری است؟

به گزارش وبلاگ افرا، از آنجا که شوره سر مشکل رایجی است که بسیاری از افراد را درگیر نموده، این سؤال به فکر می آید که آیا شوره سر مسری است؟

آیا شوره سر مسری است؟

شوره سر همان سلول های مرده پوست سر است که از سر جدا شده و می ریزد. علت بروز شوره سر هنوز کامل معین نشده؛ اما بعضی از متخصصین این مشکل را با تغییر در میزان فراوری هورمون ها مرتبط می دانند.

آیا شوره سر مسری است؟

شوره سر مسری نیست. با این حال، اگر یک سری قارچ های خاص که در حالت عادی به تعداد کم روی پوست سر وجود دارند، افزایش یابد، شوره سر تشدید می گردد. از آنجا که این قارچ ها در حالت عادی روی پوست سر وجود دارند، مسری نیستند و علت بروز شوره سر محسوب نمی شوند.

چگونه شوره سر را برطرف کنیم؟

اگرچه هیچ درمانی برای شوره سر وجود ندارد؛ اما شما می توانید میزان شوره سر را کاهش دهید و علائم مربوط به شوره سر را از بین ببرید. بعضی شامپوهای بدون نسخه که حاوی زینک پریتیون، اسید سالیسیلیک یا سلنیوم سولفاید هستند، نتیجه خوبی می دهند. با این حال، این شامپوها درمان شوره سر محسوب نمی شوند؛ زیرا تنها میزان شوره های سر را کوچک و میزان آن ها را کمتر می نمایند. شستشوی منظم با شامپوهای عادی نیز علائم و نشانه های شوره سر را کاهش می دهد.

اگر قارچ روی پوست سر علت تشدید شوره سر باشد، بعضی از پزشکان شامپوی کتوکونازول یک درصد را تجویز می نمایند تا علائم شوره سر را کاهش دهند. با این حال شواهد محکمی مبنی بر این که این شامپو بهتر از شامپوهای بدون نسخه عمل می نماید، وجود ندارد.

بیشتر افراد به مراجعه به پزشک احتیاج ندارند؛ اما اگر خارش سر افزایش یافت و شامپوی ضدشوره مؤثر واقع نشد یا پوست سر ملتهب شد، بایستی به پزشک مراجعه کنید.

منبع: فوت و فن

به "آیا شوره سر مسری است؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آیا شوره سر مسری است؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید