آزمایش داروی سوزش معده برای درمان کرونا!

به گزارش وبلاگ افرا به نقل از ساینس، هر روز تعداد زیادی از داروهای مختلف برای درمان کووید آزمایش می شود. یکی از کاندیداهای عجیب برای درمان این ویروس، دارویی به نام فاماتیدین است که برای سوزش معده به کار می رود.

آزمایش داروی سوزش معده برای درمان کرونا!

از هفتم آوریل نخستین بیمار در بیمارستان نورث ول هلث در نیویورک این دارو را برای درمان ویروس کرونا دریافت کرده است.

این در حالی است که بیمارستان نورث ول آزمایش داروی فاماتیدین را بی سر وصدا آغاز کرده است.

از روز شنبه 187 بیمار کووید 19 که در بخش مراقبت های ویژه بستری بودند و بسکمک از آنها به دستگاه ونتیلاتور وصل بودند، در این آزمایش شرکت کرده اند. در کل قرار است 1174 نفر در این پژوهش شرکت کنند.

گزارش های مختلف از چین و همچنین نتایج مدلسازی مولکولی حاکی از آن است که این دارو به درمان مبتلایان به کووید 19 کمک می کند. فاماتیدین در حقیقت به یکی از آنزیم های کلیدی در ویروس کرونا می چسبد.

حواشی فراوان درباره داروی آنتی مالاریا(کلروکین و هیدروکسی کلروکین) سبب شده پزشکان نسبت به نتایج اولیه تردید داشته باشند و از افشای اطلاعات بیشتر و امیدوار کردن مردم خودداری کنند.

محققان درباره چشم انداز استفاده از فاماتیدین اطلاعاتی ارائه نمی کنند و این فرایند حداقل تا تعیین شدن نتایج اولیه تاثیر مصرف آن روی 391 بیمار ادامه می یابد.

به نوشته دیلی میل، نخستین بار پزشکان چینی در ووهان متوجه شدند بسکمک از نجات یافتگان سالمند و بالای 80 سال این بیماری داروی سوزش معده مصرف می کنند.

آنها متوجه شدند نرخ نجات در افراد سالمند فقیر بالاتر است. سالمندان فقیر به جای امپرازول از داروی فاماتیدین استفاده می کنند که ارزان تر است. بررسی 6212 سابقه پزشکی در چین نشان داد میان بیمارانی که به ونتیلاتور وصل شده بودند،14 درصد از بیماران سالمندی که فاماتیدین مصرف می کردند، در گذشته اند. در مقابل نرخ مرگ و میر افرادی که امپرازول مصرف می کردند 27 درصد بود.

منبع: خبرگزاری مهر

به "آزمایش داروی سوزش معده برای درمان کرونا!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آزمایش داروی سوزش معده برای درمان کرونا!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید