کانسپتی مانند هیچ کدام!

به گزارش وبلاگ افرا، فرض کنید که آنقدر مال و اموال دارید که به اصطلاح پول شما از پارو بالا می رود. در ویلایی لوکس، به دور از هیاهوی شهر و در دل طبیعت زندگی می کنید و دیگر خودروهای لوکس سوپر اسپرت و آفرود، دل مبارکتان را به لرزه در نمی آورد. می خواهید خیلی شیک و رسمی به دل طبیعت بزنید و کت و شلوار برند آرمانی خودتان را بر تن کرده، و به جای کفش های بالی، پوتین های صخره نوردی برند کاترپیلار خود را پا کنید و به دل صحرا و بیابان بزنید. این تنها جمله ای است که می توان در وصف کانسپت تازه مرسدس بنز تحت عنوان مایباخ Project Maybach Concept بیان نمود.

کانسپتی مانند هیچ کدام!

شاید در نگاه اول، دیدن این خودرو شما را به یاد شنیدن موسیقی تلفیقی سنتی، با همخوانی صدای پرتحریر همایون شجریان بیندازد که در ادامه با صدای یک رپر پر توان تکمیل شود و تم موسیقی کلاسیک هم در آن باشد. دقیقاً حس و حال و هدف مرسدس هم از ساخت این کانسپت الکتریکی، به دست آمدن این حس و حال و خروج از قالب های متداول بوده است.

گوردن واگنر سر طراح شرکت مرسدس بنز با همکاری ویرجیل آبلوه (Virgil ABLOH) طراح 41 ساله متولد آمریکا که چندی پیش به دلیل بیماری سرطان دار فانی را وداع گفت، اقدام به طراحی و ساخت یک خودروی مفهومی تازه کرده اند، که همه مرزها و محدودیت های فرمی را که تا به امروز متداول بوده است را شکسته و با ترکیبی از یک خودروی کاملاً آفرودی با چرخ هایی در ابعاد خودروهای نظامی و گارد کشی سراسری بدنه، مفهوم تازهی از ترکیب رولزرویس مانند و خودروی هامر را ادغام کرده است.

رنگ خاکی و ارده ای آن هم در انتقال این حس، در کنار انبوهی از شیشه و قطعاتی با رنگ مشکی پیانویی، کنتراست جالبی به وجود آورده که اگر هم از این خودرو خوشتان نیاید، محال است که نگاهتان را متوجه و مبهوت این غول مرحله آخر نکند.

همکاری خودروسازان با برندهای مطرح مد و فشن اتفاق تازه ای نیست و به راحتی می توان نمونه های تولید محدود بوگاتی با همکاری شرکت هرمس و همچنین رولزرویس و آستن مارتین با همکاری شرکت بیژن را جزو آن دسته از نمونه های لوکس این خودرو دانست. این بار هم مایباخ با همکاری شرکت لویی ویتون (Louis Vuitton) و با سرطراحی ویرجیل آبلوه این موجود شش متری را به وجود آورده اند.

طراحی بر خلاف هر چیزی که از طریق مرسدس بنز اجرا شده است، تمام عناصر پروژه از ابتدا ساخته شده است. آبلو، با همکاری گوردن واگنر، هویت لوکس مرسدس مایباخ را با زبان طراحی تازه تفسیر کرده و مرزهای عملکرد، سبک و خلاقیت مشترک را جابه جا کرده است. کوپه آفرود 2 نفره با باتری برقی با الهام از فضای بیرونی عالی و ایجاد یک نام تجاری سنتی شهری در محیطی کاملاً آفرود، ترکیبی از نسبت های بزرگ Gran Turismo، چرخ های آفرود بزرگ و ضمیمه های متمایز است.

آزادی خلاقانه کامل، بدون قید و بندهای تولید تیم های طراحی را قادر ساخته تا تصور کنند که آینده سفرهای الکتریکی چگونه می تواند باشد. به عنوان مثال، در زیر سطح شفاف کاپوت جلوی خودروهای نمایشی، سلول های خورشیدی قرار دارند که محدوده مسافت طی شده از طریق خودرو را افزایش دهند.

از جذابیت های این پروژه می توان به این موضوع اشاره کرد که ترکیب هنر فشن، مخصوصاً در فضای داخلی که حس و حال ماجراجویی و ادونچر داستان را تشدید می کند، با تشخص و لوکس بودن برند مایباخ، آزادی حرکتی خیره کننده را برای طراحان به وجود آورده که جهت آینده دید طراحان را به عنوان یک چالش پیش رو و پیدا کردن فضاهای خالی بازار، بدون هیچ محدودیت که باعث بازنگری خیلی از استانداردهای تولیدی شده است. این فضای به وجود آمده برای طراحان گروه مرسدس بنز، همان زمانی است که گوشه چشمی به مدینه فاضله و یوتوپیای طراحان مجرب می تواند باشد.

خرید و فروش و قیمت مرسدس بنز

منبع: بلاگ دیوار

به "کانسپتی مانند هیچ کدام!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کانسپتی مانند هیچ کدام!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید