پیشگیری تنها راه عدم ابتلا به کرونا است

به گزارش وبلاگ افرا، معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی شیراز بیان کرد که پیشگیری، همچنان برترین راه برای جلوگیری از ابتلا به کرونا است.

پیشگیری تنها راه عدم ابتلا به کرونا است

به گزارش از، معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی شیراز گفت: هنوز به طور قطعی تعیین نیست که تزریق واکسن کووید19 و درمان های دارویی که در حال حاضر برای بیماران بستری و مبتلا به کرونا مورد استفاده قرار می گیرد ایمنی دائم ایجاد کند از این رو همچنان پیشگیری تنها راه عدم ابتلا به کرونا است.

اورنگ ایلامی با بیان این که تا به امروز هیچ داروی موثر و علاج کننده برای درمان بیماری کووید 19 معرفی نشده است، گفت: اغلب دارو هایی که در حال حاضر برای بیماران مبتلا به کروناویروس مورد استفاده قرار می گیرد، جنبه حمایتی دارند.

این فوق تخصص بیماری های عفونی با اشاره به اینکه واکسن به علت تحریک سیستم ایمنی بدن موجب ایجاد بعضی واکنش های ناخواسته و یا عوارض پس از تزریق می گردد، تاکید نمود: باید در استفاده از واکسن ها توجه داشته باشیم که که فواید آن ها در حفظ سلامت ما بسیار بیشتر از عوارض احتمالی و یا خطر انجام ندادن واکسیناسیون و ابتلا به بیماری است.

ایلامی با بیان اینکه سن مجاز تزریق واکسن کرونا، برای افراد بالای 18 سال است، گفت: هنوز خطرات احتمالی ناشی از تزریق واکسن کرونا بر روی بچه ها و افراد زیر18 سال در جهان تعیین نشده و تحقیقات و کارآزمایی های لازم، در حال اجرا است.

این عضو کمیته علمی کشوری کرونا با تاکید بر اینکه مدت زمان ایمنی بخشی تزریق واکسن کووید19 نیازمند مطالعات و تحقیقات بلند مدت است، اضافه نمود: با وجود شروع واکسیناسیون کرونا برای گروه های خاص و افراد 80 سال به بالا در استان، همچنان برترین و موثرترین راه پیشگیری از ابتلا به بیماری کووید 19، رعایت دستورالعمل های بهداشتی مانند رعایت فاصله فیزیکی، استفاده مداوم از ماسک و پرهیز از حضور در تجمعات به ویژه دورهمی های خانوادگی و خروج غیرضروری از منزل است.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

به "پیشگیری تنها راه عدم ابتلا به کرونا است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پیشگیری تنها راه عدم ابتلا به کرونا است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید