پنجعلی: هیچ کس مثل انصاری فرد رنگم نکرد

به گزارش وبلاگ افرا، محمد قراگزلو،محمد پنجعلی، پیشکسوت پرسپولیس در گفت و گو با ایران ورزشی درباره برگزاری ادامه مسابقات لیگ برتر یا تعطیلی آن می گوید: با این شرایط که نمی شود مسابقات را برگزار کرد؛ یعنی باید شرایط طبیعی باشد. در شرایط فعلی نمی شود و من فکر نمی کنم تا یک ماه دیگر هم بشود مسابقات را برگزار کرد. این ویروس خیلی خطرناک است و جان خیلی ها را گرفته. دولت هم که هیچ تسهیلاتی را در اختیار افراد قرار نمی دهد و فکر می کنم آخرین کشوری باشیم که از این مهلکه فرار می کند. با این شرایط خیلی ها که کار آزاد دارند یا دستفروشان بسیاری که داریم مجبورند از خانه بیرون بیایند. خیلی ها چک دارند، بدهکارند، مجبورند بیرون بیایند و بیرون آمدن احتمال آلوده شدن را بالا می برد.

پنجعلی: هیچ کس مثل انصاری فرد رنگم نکرد

کاپیتان سابق پرسپولیس درباره اینکه پرسپولیسی ها دوست دارند لیگ ادامه پیدا کند اما حریفانش نظر دیگری دارند، می گویند: طبیعی است؛ چون قهرمانی پرسپولیس مسجل به نظر می رسد و طبیعی است دیگران نخواهند بازی ها برگزار شود. خود بچه ها دوست دارند بازی ها ادامه پیدا کند. امیدوارم این اتفاق با حضور تماشاگران بیفتد یا اگر نشد پای تلویزیون درگیر لیگ بشویم. باید شرایطی را فراهم کنند که تیم ها بیایند و بازی کنند. بازیکنان هم باید با فاصله از هم دریبل بزنند و هیچ کس توی پای دیگری نرود. اینطوری فکر می کنم در هر بازی 20، 30تا گل رد و بدل شود. (با خنده)

پنجعلی درباره تغییر و تحولات مدیریتی پرسپولیس و شرایط این باشگاه می گوید: تا بوده همین بوده. در یک سال گذشته دیدید چندتا مدیرعامل عوض شد اما دردی دوا نمی شود. تا پرسپولیس به سمت خصوصی شدن نرود همین است؛ به شرطی که دروغ نگویند و از باشگاه های بزرگ دنیا یا کشورهایی که به لحاظ فرهنگی نزدیک به ما هستند الگوبرداری کنند. الان 40 سال است می گویند تیم را می دهیم دست بخش خصوصی اما من می گویم امکان ندارد.

اتفاقاً امروز با رئیس سازمان خصوصی سازی صحبت می کردیم که می گفت این بار دولت و وزارت ورزش بشدت پای کار هستند: یک چیزی از طرف من با مویی که سپید کرده ام به ایشان بگویید. بگویید نمی شود. 40 سال است می گویند خصوصی می شود و ما هم گفتیم نمی شود. در این مدت ثابت شده ما درست می گوییم. مگر می شود در یک سیستم دولتی دوتا تیم را بدهیم دست بخش خصوصی؟ با یک سال و 6 ماه و 2 ماه هم که نمی شود. اگر می خواهیم این اتفاق بیفتد اول باید زیرساخت مان را درست کنیم و به معنای واقعی حرفه ای باشیم. باید پخش تلویزیونی بازی ها، اسپانسر، فروش بلیت و لباس را درست کنیم. اصلاً بدون پخش تلویزیونی نمی شود. چند سال است دنبال این مسأله هستند؟ ما به فوتبال امنیتی نگاه می کنیم اما در تمام دنیا پخش بازی ها دست باشگاه هاست و 60درصد درآمدش به باشگاه می رسد. تیم های ما همه از جیب مردم خرج می کنند و وابسته به دولت هستند. مدیریت اینجا چه کار می کند؟ نمی توانند برنامه ریزی و درآمدزایی کنند و مدام می فرایند و می آیند. در واقع چون نمی توانند کاری کنند مدام عوض می شوند در حالی که مدیر باید ایده داشته باشد و فکر کند.

مدیر آکادمی پرسپولیس درباره اینکه گفته می شود در آخرین روزهای سال گذشته مدیریت جدید باشگاه بخش کوچکی از مطالبات بازیکنان و مربیان تیم های پایه را داده می گوید: بله، 10درصد دادند آن هم بعد از یک سال و نیم. البته این کار مدیریت جدید بود چون آقای انصاری فرد که از خودمان بود هیچ پولی نداد.

وی درباره مصاحبه اخیر اسماعیل حلالی با ایران ورزشی که گفته بود انصاری فرد آقای پنجعلی که 10 سال کاپیتانش بوده را 7 ماه برد و آورد و کار به جایی رسید که پنجعلی دیگر دوست نداشت به اتاق ایشان برود، می گوید: بله، اسماعیل درست می گوید. جالب اینجا بود که هر روز حرف های ایشان باورم می شد. از روز اول انگار من را مسخ کرده بود. تا حالا هیچ کس اینطوری من را رنگ نکرده بود. آقای رسول پناه شرایط را جمع و جور کردند اما این 10درصد هیچی نیست.

پنجعلی ادامه می دهد: می فرایند بازیکن خارجی می آورند 5میلیارد قرارداد می بندند که 2، 3تا بازی می کند و می رود. آن وقت به بچه های مربی ما که در پرسپولیس و تیم ملی بازی کرده بودند و یک سال و نیم در آفتاب و سرما کار کردند پول نمی دهند. شما بگویید کدام مسئول مملکت حقوق نمی گیرد؟ من با افتخار می گویم هیچ موردی در تیم های پایه ما نبوده. آدم های سالم و خوشنام آمدند و در حالی که باید از آنها حمایت کنیم حق و حقوق شان را هم نمی دهیم.

مسئول آکادمی پرسپولیس می گوید: مهدی عبدی را دیدید که چطور چند دقیقه آمد و 10 ثانیه شانس داشت که گل دربی را زد؟ چقدر حاضر بودیم خرج کنیم تا دربی را ببریم؟ متأسفانه هیچ زیرساختی نداریم و فوتبال دولتی مان نتیجه گراست. مدیران هم فقط برای نتیجه گرایی می آیند و بدون اینکه دنبال سازندگی و برنامه ریزی باشند فقط نتیجه گرا هستند و فقط کلی بدهی بر جای می گذارند.

منبع: ایران ورزشی

به "پنجعلی: هیچ کس مثل انصاری فرد رنگم نکرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پنجعلی: هیچ کس مثل انصاری فرد رنگم نکرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید