نوباوه وطن: عدالت احتیاج اول کشور است، اگر نمایندگان ملت توسط سیاسیون خریداری نشوند، مجلس در راستا موفقیت حرکت می نماید

به گزارش وبلاگ افرا، نماینده سابق مجلس گفت: بعضی از نمایندگان برای آنکه از یک وزیر امتیاز بگیرند، یک وزارتخانه را به ناحق تحت فشار می گذارند و امضا برای استیضاح جمع آوری می نمایند. این موضوع نشان می دهد که ما استاندارد های لازم را در انتخاب نمایندگان نداریم.

نوباوه وطن: عدالت احتیاج اول کشور است، اگر نمایندگان ملت توسط سیاسیون خریداری نشوند، مجلس در راستا موفقیت حرکت می نماید

بیژن نوباوه وطن، نماینده دوره هشتم و نهم مجلس در تبادل نظر با خبرنگار سیاسی وبلاگ افرا، پیرامون اولویت های یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی گفت: عدالت مهم ترین مسئله فعلی کشور است و از نگاه رهبری یک ارزش مطلق به حساب می آید؛ حتی اگر حدودی از آن مخدوش گردد، می گویند در آن جامعه عدالت وجود ندارد.

وی اضافه کرد: اگر عدالت باشد و هر کس به میزان استحقاقی که دارد از امتیازاتی برخوردار گردد، اقشار ضعیف جامعه که از بی عدالتی بیشترین ضرر در جامعه را می بینند، مورد توجه قرار می گیرند و قطعاً آن مجلس، بهترین عملکرد را دارد.

نوباوه تاکید نمود: مجلس وظیفه قانونگذاری و نظارت بر حسن اجرای قوانین را دارد، تجربه ثابت نموده است حجم انبوهی از قوانین تصویبی در کشور داریم و بعضی از قوانین احتیاج به تجدید نظر دارند، همین قوانین دست و پا گیر گاهی برای کشور مشکل ایجاد می نماید.

وی پیرامون مهم ترین وظیفه مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: مهم ترین وظیفه مجلس قبل از وضع قوانین جدید، نظارت بر اجرای همان قوانین وضع شده است. متاسفانه در مجلس دهم این موضوع به نحو احسن صورت نگرفت و زمانی می گوییم یک مجلس خوب است نظارت های کافی و جامع را بر حسن اجرای قوانین را داشته باشد.

نماینده سابق ملت ضمن اشاره به وظیفه نظارتی مجلس گفت: مجلس و کمیسیون های نظارتی آن، قدرت کافی در بحث دارند؛ اگر بر عملکرد دولتمردان نظارت داشته باشیم و نمایندگان ملت توسط سیاسیون خریداری نشوند و وظیفه شان را انجام دهد، مجلس بر روی راستا موفقیت حرکت می نماید.

وی ادامه داد: متاسفانه در بعضی از دوره ها شاهد بودیم هیئت رئیسه مجلس، زد و بند سیاسی می نماید و رئیس مجلس نیز بیش از آنکه رئیس مجلس باشد، سیاسی است. بعضی از نمایندگان مجلس دچار ضعف های شخصیتی هستند، برای مثال یک وزیر را قرار است استیضاح گردد و نمایندگان امضا می نمایند ولی بعد از مدتی، امضای خود را پس گرفته و با دریافت یک امتیاز، استیضاح وزیر که یک مسئله ملی است را مخدوش می نمایند.

منبع: خبرگزاری دانشجو

به "نوباوه وطن: عدالت احتیاج اول کشور است، اگر نمایندگان ملت توسط سیاسیون خریداری نشوند، مجلس در راستا موفقیت حرکت می نماید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نوباوه وطن: عدالت احتیاج اول کشور است، اگر نمایندگان ملت توسط سیاسیون خریداری نشوند، مجلس در راستا موفقیت حرکت می نماید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید