نمونه گیری هدفمند برای مچ گیری دسته جمعی؟

به گزارش وبلاگ افرا، حضور ماموران وادا درکمپ تمرینی وزنه برداری با لیستی که اسامی بعضی بازنشسته های این رشته درآن وجود دارد اهالی این رشته را به شدت نگران نموده است.

نمونه گیری هدفمند برای مچ گیری دسته جمعی؟

ایران ورزشی - سوابق قبلی در وزنه برداری نشان می دهد، وقتی ماموران وادا به صورت بی وقفه روی دریافت تست دوپینگ از وزنه برداران ملی کشوری تمرکز و اصرار دارند، بیانگر این است که پشت این اصرار و حضور مستمر، سوژه ای قابل توجه برای این نهاد بین المللی وجود دارد. سوژه ای که کدهای تحریک کننده آن از مجاری مختلف (چه به وسیله افرادی در داخل آن مجموعه و چه به وسیله اشخاصی خارج از سیستم) به وادا انتقال و انعکاس داده شده است.

دریافت تست دوپینگ توسط آژانس جهانی مبارزه با دوپینگ یا همان (وادا) اتفاقی طبیعی است، خصوصا در جهت ورودی به المپیک و گزینشی بازی های 2020 توکیو. حتی اینکه تعداد نمونه گیری ها بیشتر از قبل گردد، نیز منطقی است اما اتفاقی که در ایران افتاده، زمانی بودار می گردد که این اتفاق و روند طبیعی تبدیل می گردد به شرایطی غیر متعارف که با استانداردهای مرسوم هیچ سنخیتی ندارد.

اتفاقی که تقریبا نزدیک به 4، 5 ماه است برای وزنه برداری ایران اتفاق افتاده است. ماموران وادا در این مدت بارها و بارها، چه در مسابقات برون مرزی و چه به صورت سرزده در اردوهای مختلف ملی با یک لیست عجیب و غریب حاضر شدند و از بچه های ملی پوش ایران تست دوپینگ دریافتد. نکته جالب تر این ماجرا اصرار ماموران وادا به دریافت تست دوپینگ از وزنه بردارانی است که یا بازنشسته شده اند و سالها است در سمت مربیگری مشغول فعالیت هستند، یا اینکه به تازگی با بالا رفتن سن و سالشان با دنیای قهرمانی خداحافظی نموده اند و بازنشستگی خود را به مسئولان فدراسیون وزنه برداری اعلام نموده اند. اما بازهم با این وضعیت هنوز اسمشان به عنوان وزنه بردار فعال در حوضچه جهانی وادا وجود دارد چون از سوی فدراسیون ملی به عنوان ورزشکار بازنشسته معرفی نشده اند.

این موارد همگی به همراه احتمال وجود سناریوی توطئه داخلی مثل سال 2006 برای وزنه برداری ایران دست به دست هم می دهد تا این روزها که وزنه برداری در آستانه پوست اندازی و تغییر در سیستم مدیریتی خود است، بیشتر از هر زمان دیگری نگرانی به وجود آورد مبادا شاهد مثبت شدن تست دوپینگ تعدادی از چهره ها باشیم؛ به خصوص آنهایی که بازنشسته اند اما بازنشستگی شان به طور رسمی به فدراسیون جهانی وزنه برداری اعلام نشده است.

4، 450

منبع: ایران ورزشی

به "نمونه گیری هدفمند برای مچ گیری دسته جمعی؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نمونه گیری هدفمند برای مچ گیری دسته جمعی؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید