نخستین رزمایش مشترک مصر و سودان پس از برکناری البشیر

به گزارش وبلاگ افرا، ارتش مصر از شروع رزمایش های مشترک میان مصر و سودان اطلاع داد که این جدیدترین نشانه از تعمیق روابط امنیتی میان این دو کشور همسایه نیل است.

نخستین رزمایش مشترک مصر و سودان پس از برکناری البشیر

به نقل از آسوشیتدپرس، ارتش مصر در بیانیه ای گفت که رزمایش های مشترک که با نام عقاب های نیل 1 در سودان برگزار می گردد، تا 26 نوامبر ادامه دارد.

این رزمایش ها شامل تمرین برنامه ریزی، مدیریت فعالیت های جنگی و گروه های کوماندو که به مأموریت های جستجو و نجات می پردازند، می گردد.

منابع گفتند که اسکادران های مصری از جمله جنگنده های میگ 29، ام 2 ساخت روسیه در این رزمایش ها شرکت می نمایند.

این رزمایش ها که توسط نیروهای ویژه و هوایی مصر و سودان برگزار می گردد، اولین رزمایش های مشترک از زمان برکناری عمر البشیر، رئیس جمهوری سودان در سال گذشته است.

این ابتکار عمل نظامی مشترک نیز بعد از کمتر از یک ماه از اعلام آمادگی دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا جهت برداشتن نام سودان از کشورهای حامی تروریسم صورت می گیرد که این اقدام راه را برای پیوستن این کشور آفریقایی به جامعه بین الملل هموار می سازد.

این رزمایش همچنین در بحبوحه تنش های منطقه ای روزافزون در میان کشورهای اطراف روز نیل انجام می گردد.

درگیری ها میان اتیوپی و منطقه ای در اریتره که در چهارم نوامبر شروع گشته است، نیز به کشته شدن صدها تن انجامیده و نگرانی هایی را از وقوع جنگ احتمالی در منطقه شاخ آفریقا را به دنبال داشته است. ، ایسنا

منبع: ایران آنلاین

به "نخستین رزمایش مشترک مصر و سودان پس از برکناری البشیر" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نخستین رزمایش مشترک مصر و سودان پس از برکناری البشیر"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید