معرفی 3 مقصد اطراف تهران برای اقامت و سفرهای پاییزی آخر هفته با هومسا

به گزارش وبلاگ افرا، کردان، لواسان و دماوند از مقاصد ییلاقی محبوب مرکز هستند که در پاییز چشم انداز شگفت انگیزی از درختان زرد و نارنجی در آن ها به وجود می آید.

معرفی 3 مقصد اطراف تهران برای اقامت و سفرهای پاییزی آخر هفته با هومسا

.

پاییز که از راه می رسد، دلمان سفر به جایی را می خواهد که بتوانیم رنگ و بوی این فصل زیبا و رنگارنگ را از نزدیک حس کنیم، اما گاه فرصت سفر کوتاه است و باید به آخر هفته ها اکتفا کنیم. بنابراین احتیاج داریم کمی بیشتر از جاذبه های طبیعی و منطقه ها خوش آب و هوای اطراف در این فصل بدانیم تا یک مقصد مناسب انتخاب کنیم. در اطراف تهران، 3 منطقه کردان، لواسان و دماوند از مقاصد ییلاقی محبوب است که در هر فصل سال زیبایی خاص خودش را دارد، به ویژه پاییز که چشم انداز شگفت انگیزی از درختان زرد و نارنجی به وجود می آید.

شما می توانید در سفری یک روزه از دیدنی های هر کدام از این منطقه ها بازدید کنید و گشتی در طبیعت آنها بزنید، اما پیشنهاد می دهیم حداقل یک شب اقامت را در لواسان، کردان یا دماوند تجربه کنید تا استراحت کوتاهی به دور از زندگی شهری داشته باشید. برایاجاره سوئیت و ویلا لوکس و مقرون به صرفهدر سراسر ایران و منطقه ها ییلاقی اطراف تهران می توانید به سایت هومسا مراجعه کنید و با فیلتر کردن هر منطقه و نوع اقامتگاه، به واحد دلخواه تان برسید. این سامانه مجموعه منتخبی از اقامتگاه های لوکس، مقرون به صرفه، سنتی و مدرن را در منطقه ها مختلف جمع آوری نموده است و با تضمین کیفیت و پشتیبانی 24 ساعته خیال میهمانان را برای اقامت و سفری آسوده، راحت نموده است.

کردان، لواسان و دماوند؛ مقصد چهار فصل تهرانی ها

روستاهای ییلاقی اطراف تهران با گذشت زمان و استقبال ساکنان تهران و البرز از شکل و شمایل روستایی به ییلاقی نسبتا لوکس تغییر چهره دادند. حالا دیگر علاوه بر طبیعت و آب و هوای منطقه، ویلاهای لوکس و امکانات تفریحی آنها بستری مناسب برای استراحت و خوشگذارنی فراهم نموده است. در ادامه نگاهی بر پتانسیل های گردشگری این منطقه ها خواهیم داشت.

استراحت و تفریح در کردان

کردان روستایی از توابع ساوجبلاغ در استان البرز، 25 کیلومتری کرج است که در سال های اخیر، آخر هفته های پرترافیکی را تجربه می نماید. شاید جالب باشد بدانید این منطقه در زمان جنگ تحمیلی به منطقه ای حاشیه نشین برای تهرانی ها و کرجی ها و یکی از قطب های صنعتی و مالی اطراف بدل می گردد. رفته رفته با توسعه زیرساخت شهری و ویلاهایی که به عنوان خانه دوم استفاده می شد، مورد توجه ویژه نهاده شد.

اگر برای استراحت یک ویلا در کردان را انتخاب می کنید، به شما قول می دهیم که اوقات خوشی را در آنجا سپری خواهید کرد، اما اگر در پی جاذبه های طبیعی هستید، می توانید در بافت روستایی منطقه قدم بزنید، از آب و هوای خنک یا سرد آن لذت ببرید و کلی عکس های پاییزی زیبا از خودتان و چشم انداز بگیرید. پرواز بر فراز روستا، کوه نوردی و تفریح هایی که دردهکده تفریحی کردان وجود دارد، از فعالیت هایی است که اوقات فراغت شما را به خوبی پر می نماید. برایاجاره روزانه ویلا در کردانسایت هومسا یک مرجع قابل اعتماد است که به شما یاری می نماید تا پیش از سفر یک اقامتگاه خوب رزرو کنید.

آخرهفته ها در باغ شهر لواسان

لواسان از شهرهای بخش لواسانات در شهرستان شمیرانات؛ شمال شرق تهران، سالهاست از ییلاقات و پاتوق های تهرانی ها به شمار می آید. ویلاهای لاکچری این منطقه که معماری های یکتا و منحصر به فردش زبانزد مردم شده، بافت روستایی لواسان را ربوده و آن را به یک باغ شهر لوکس تبدیل نموده است. رستوران ها، مراکز خرید و گشت و گذار در خیابان های لواسان باعث شده، اهالی تهران برای چند ساعت هم که شده، به منظور تفریح و خوشگذرانی خودشان را به این منطقه خوش آب و هوا برسانند. طبیعت زیبای لواسان، چشم اندازهای بکر و دیدنی جاجرود و سد لتیان، حتما شما را وسوسه می نماید به فکر اقامت در لواسان باشید و زمانی بیش از یک روز را درآنجا سپری کنید. به شما پیشنهاد می دهیم قبل ازرفتن به منطقه و روبرو شدن با ویلاهای پر، سری به سایت هومسا بزنید و برایاجاره کوتاه مدت ویلا در لواساناز پیش اقدام کنید.

طبیعت گردی و خوشگذرانی در دماوند؛ یک تیر و دو نشان

دماوند از آن منطقه های است که هر وقت صحبت از آن به وسط می آید، ناخودآگاه سرمای عجیبی احساس می کنیم. کوچه باغ های رنگ و لعاب دار دماوند در پاییز چشم ها را به خود خیره و حس زندگی را در دل زنده می نماید. با وجود توسعه ویلا و خانه ها، بافت روستایی دماوند هنوز هم از کوچه پس کوچه ها سرک می کشد. طبیعت بی بدیل این منطقه به علت وجود قله دماوند و فراهم بودن زیرساخت اقامتی باعث شده تا دماوند برای خیلی از اهالی حومه ، به عنوان مقصدی برای آخر هفته ها انتخاب گردد. وجود چشمه سارهای معدنی و طبیعی، رودخانه ها، رشته کوه البرز، باغات میوه و غیره همگی دست به دست می دهند تا اقامت شما به این منطقه طولانی تر گردد و علاوه بر گردشگران عام، کوهنوردان نیز به آن سفر نمایند.

در آخر می توانیم اضافه کنیم افزون بر سه منطقه کردان، لواسان و دماوند منطقه ها ییلاقی دیگری مانند فیروزکوه، فشم، کن، میگون و... وجود دارند که می توانند جایگزین این مقاصد باشند. این منطقه ها ییلاقی به علت توسعه شهرنشینی در تهران بزرگ، به جایی برای فرار از زندگی شهرنشینی، ماشینی و آلودگی آب وهوا بدل شده است. منطقه های که فرصتی برای یک نفس تازه می سازند!

منبع: کجارو

به "معرفی 3 مقصد اطراف تهران برای اقامت و سفرهای پاییزی آخر هفته با هومسا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "معرفی 3 مقصد اطراف تهران برای اقامت و سفرهای پاییزی آخر هفته با هومسا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید