مسائل صادرات مرکبات به چین رفع شد

به گزارش وبلاگ افرا، معاون وزیر جهاد کشاورزی از برطرف مسائل صادرات مرکبات به چین اطلاع داد.

مسائل صادرات مرکبات به چین رفع شد

علایی مقدم معاون وزیر جهاد کشاورزی و رئیس سازمان حفظ نباتات کشور امروز در ساری، گفت: با رایزنی های اجرا شده مسائل صادرات مرکبات به چین رفع شد.

او با بیان اینکه بدنبال این هستیم که با یک تقویم زمانی خوب محصول کیوی و مرکبات را صادر کنیم، اضافه کرد: با راه اندازی سامانه سماک و شناسنامه دار کردن محصول کیوی و مرکبات، دیگر مشکل صادرات برای محصولات نخواهیم داشت.

علایی مقدم گفت: همه فراوری کنندگان، انبارداران و سورتینگ داران و تمام باغ های کیوی در استان های مازندران، گیلان و گلستان باید در این سامانه ثبت شوند.

معاون وزیر جهاد کشاورزی با اشاره به لزوم مبارزه با مگس میوه در باغ های مازندران، اضافه کرد: مگس میوه یکی از خطرناکترین آفت هایی است که می تواند به محصولات باغی و زراعی خسارت جبران ناپذیری وارد کند.

علایی مقدم با بیان اینکه این آفت در مازندران به وسیله کارشناسان، تحلیل، رد یابی و پایش شد گفت: برای کنترل این آفت 30 هزار هکتار از باغ های استان مبارزه شیمایی و غیر شیمیایی انجام شد.

معاون وزیر جهاد کشاورزی اضافه کرد: 300 محصول در مازندران مورد تهدید این آفت است و 3 میلیارد تومان سال جاری برای مبارزه با آفت مگس میوه به مازندران اختصاص یافت.

وبلاگ افرا مازندران ساری

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

به "مسائل صادرات مرکبات به چین رفع شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مسائل صادرات مرکبات به چین رفع شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید