مدیرعامل شیائومی: ثبت تصویر با دوربین 200 مگاپیکسلی 5 ثانیه طول می کشد

به گزارش وبلاگ افرا، طبق گفته مدیرعامل شیائومی، ظاهرا بعضی از گوشی هایی که دوربین 200 مگاپیکسلی دارند حدودا 5 ثانیه طول می کشد تا فقط یک تصویر ثبت نمایند.

مدیرعامل شیائومی: ثبت تصویر با دوربین 200 مگاپیکسلی 5 ثانیه طول می کشد

در حال حاضر گوشی های زیادی با دوربین 200 مگاپیکسلی در بازار در دسترس قرار ندارند اما شواهد حاکی از آن است که به مرور زمان تعداد آن ها افزایش پیدا خواهد نمود. اگرچه سامسونگ می خواهد گلکسی S23 اولترا را به این سنسور مجهز کند اما این محصول نخستین گوشی نیست که به دوربین 200 مگاپیکسلی مجهز خواهد شد. گوشی موتورولا X30 پرو نخستین گوشی است که از این سنسور برای دوربین اصلی خود بهره می برد. قرار هم هست گوشی های بیشتری در آینده نزدیک به این سنسور مجهز شوند که از جمله این گوشی ها می توان به نماینده های مورد انتظار شیائومی یعنی سری 12T اشاره نمود. اما لی جون، مدیرعامل شیائومی اخیرا در یک توییت، به بزرگ ترین نقطه ضعف این سنسور اشاره نمود. طبق گفته های لی جون، ظاهرا برای اینکه یک گوشی با دوربین 200 مگاپیکسلی بتواند یک تصویر را بعد از فشردن کلید شاتر ثبت کند و به نمایش بگذارد، 5 ثانیه طول می کشد.

علاوه بر این ها، اگر یک سنسور 200 مگاپیکسلی 5 ثانیه برای ثبت و پردازش یک تصویر زمان احتیاج داشته باشد، کاربر هم باید در این مدت ثابت بایستد تا گوشی بتواند پردازش خود را کامل انجام دهد. درست مثل عکاسی در شب که شما تا انتها ثبت پردازش تصویر باید چند ثانیه ثابت بایستید و گوشی را تکان ندهید. یک تکان کوچک کافی است تا تصویر تار ثبت گردد یا آن جزئیاتی را که می خواهید به نمایش نگذارد.

البته لی جون بر این باور است که چنین مسئله ای در گوشی های سری شیائومی 12T وجود نخواهد داشت. اگر خبرها را دنبال نموده باشید می دانید که این گوشی ها هم قرار است با چنین سنسوری راهی بازار شوند. لی جون در توییت خود گفته که گوشی های مورد انتظار شیائومی یک تصویر را با سرعت بسیار بیشتری ثبت می نمایند اما به مدت زمان خاصی اشاره ننموده است. این یعنی نمی دانیم شیائومی 12T چقدر برای ثبت یک تصویر زمان احتیاج دارد. حال نکته جالب اینجاست که گلکسی S23 اولترا هم قرار است با دوربین 200 مگاپیکسلی راهی بازار گردد. باید دید آیا سامسونگ که مدت هاست روی چنین سنسوری کار نموده می تواند راه حلی برای این مشکل پیدا کند یا خیر.

چند سال پیش وقتی شیائومی از سنسور 108 مگاپیکسلی در گوشی میان رده خود با نام می CC9 پرو با پردازنده اسنپدراگون 730G استفاده کرد، در نقد و آنالیز های آن خواندیم که برای ثبت و پردازش یک تصویر باید کمی بیشتر از حالت عادی منتظر ماند. در آن موقع مشکل را به پردازنده ربط می دادند اما در حال حاضر پردازنده ها بسیار قدرتمندتر از قبل شده اند. هرچند شاید هنوز یک سری ضعف ها وجود داشته باشد که انتظار می رود با ورود اسنپدراگون 8 نسل 2 که گفته می گردد توانایی پردازشی بسیار بالاتری در مقایسه با نسل کنونی خواهد داشت رفع گردد.

منبع: Wccftech

منبع: دیجیکالا مگ

به "مدیرعامل شیائومی: ثبت تصویر با دوربین 200 مگاپیکسلی 5 ثانیه طول می کشد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مدیرعامل شیائومی: ثبت تصویر با دوربین 200 مگاپیکسلی 5 ثانیه طول می کشد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید