مخالفت چین با فروش اجباری تیک تاک به آمریکا

به گزارش وبلاگ افرا، به نظر می رسد چین مخالف فروش اجباری برنامه چینی تیک تاک به آمریکاست.

مخالفت چین با فروش اجباری تیک تاک به آمریکا

به گزارش گروه بین الملل وبلاگ افرا به نقل از رویترز، سه منبع مطلع به موضوع بن بست در مذاکرات شرکت مالک برنامه تیک تاک و دولت آمریکا اعلام نموده اند که پکن با فروش اجباری بخش عملیات این برنامه در آمریکا توسط شرکت بایت دنس (که مالک چینی این برنامه به شمار می رود) مخالف است.

شرکت بایت دنس پس از تهدید دونالد ترامپ به ممنوعیت فعالیت این برنامه در آمریکا درصورت نفروختن آن به شرکتهای آمریکایی درحال مذاکره با بخش آمریکای برنامه تیک تاک به خریداران بالقوه ازجمله مایکروسافت و اوراکل است.

ترامپ به بایت دنس تا اواسط ماه سپتامبر مهلت داده بود تا این برنامه را به شرکتهای آمریکایی بفروشد.

با اینحال مقامات چینی معتقدند فروش اجباری این برنامه توسط بایت دنس می تواند باعث ضعیف نشان دادن چین در برابر فشارهای آمریکا باشد.

از سوی دیگر شرکت بایت دنس به رویترز گفته که دولت چین هرگز پیشنهادی مبنی بر ممنوعیت فعالیت تیک تاک در آمریکا و یا بازارهای دیگر ارائه نداده است.

به گفته دو منبع دیگر چین مایل است که از بازبینی هایی که برای صادرات محصولات فن آوری انجام داده استفاده کند تا درصورتی که مجبور شد، هرگونه توافق از سوی بایت دنس را به تعویق بیاندازد.

ژائو لیجیان، سخنگوی وزارت خارجه چین روز آدینه در پاسخ به سیاست ترامپ درباره تیک تاک در کنفرانس خبری خود گفت که آمریکا درحال سواستفاده از مفهوم امنیت ملی است و از سوی دیگر از واشنگتن خواست تا سرکوب و آزار شرکتهای خارجی را متوقف کند.

منبع: خبرگزاری تسنیم

به "مخالفت چین با فروش اجباری تیک تاک به آمریکا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مخالفت چین با فروش اجباری تیک تاک به آمریکا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید