شولتز: به شرط عجله، شانس توافق در وین را داریم!

به گزارش وبلاگ افرا به نقل از فرانس پرس، اولاف شولتز صدراعظم آلمان در سخنرانی خود در کنفرانس امنیتی مونیخ، مدعی شد که شانس احیای توافق هسته ای 2015 رو به کاهش است و اکنون لحظه ای است که ایران باید با حقیقت روبرو گردد.

شولتز: به شرط عجله، شانس توافق در وین را داریم!

وی در ادامه این ادعا اضافه کرد: اکنون شانس حصول توافقی را که به برطرف تحریم ها منجر گردد، داریم. اما اگر این امر به سرعت اتفاق نیفتد، مذاکره با خطر شکست روبرو می گردد.

شولتز در نهایت توپ را به زمین طرف مقابل انداخت و مدعی شد که ایران اکنون یک انتخاب پیش رو دارد.

این ادعای صدراعظم آلمان در حالی است که چهارشنبه هفته گذشته، ژان ایو لودریان وزیر خارجه فرانسه هم ادعاهای مشابهی را مطرح نموده و گفته بود: تا اتخاذ تصمیمی که به نجات توافق هسته ای 2015 منجر گردد، فقط چند روز فاصله است حال آنکه این مسئله به ایران بستگی دارد.

این ادعا در حالی مطرح می گردد که ایران می گوید برای حصول توافق در مذاکرات وین، فوریت قائل است اما تسلیم ضرب الاجل های ساختگی نمی گردد و این طرف غربی است که باید دست به یک انتخاب سیاسی بزند.

پیش از این نیز، علی باقری کنی مذاکره کننده ارشد ایران در مذاکرات وین گفته بود: بعد از هفته ها مذاکرات فشرده، بیش از هر زمان به توافق نزدیک شده ایم اما تا وقتی درباره همه چیز توافق نشده باشد، درباره هیچ چیز توافق نشده است. واقع بینی، خودداری از زیاده خواهی و توجه به تجربه چهار سال گذشته لازمه تحقق این هدف است. زمان تصمیم گیری طرف های مذاکراتی ما فرا رسیده است.

منبع: خبرگزاری مهر

به "شولتز: به شرط عجله، شانس توافق در وین را داریم!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شولتز: به شرط عجله، شانس توافق در وین را داریم!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید