رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان سرباز بیان کرد؛ پایش سیستم بی خطر سازی پسماندهای عفونی در سرباز

به گزارش وبلاگ افرا، رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان سرباز از فعال شدن مجدد سیستم بی خطر سازی پسماند های عفونی بیمارستان در شهرستان سرباز خبرداد.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان سرباز بیان کرد؛ پایش سیستم بی خطر سازی پسماندهای عفونی در سرباز

بهزاد دهواری رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان سرباز در گفت وگو با خبرنگار از ، گفت: در طی بازدید های دوره ای کارشناسان حفاظت محیط زیست این اداره در فروردین و اردیبهشت ماه امسال از مراکز بهداشتی و درمانی شهرستان متاسفانه مشاهده شد که سیستم بی خطر سازی زباله های عفونی شهرستان چند روزی است که غیرفعال شده و با پیگیری های اجرا شده طی 48 ساعت سیستم مذکور فعال و راه اندازه شد.

وی اضافه نمود: در بازدید سرزده این هفته از سیستم بی خطرسازی پسماند های عفونی و فاضلاب بیمارستان، پسماند های عفونی پس از جمع آوری بوسیله دستگاه های امحاء زباله بی خطر شده و سپس در محل سایت زباله در مکانی جدا از سایر زباله ها بصورت بهداشتی دفن می گردد. فاضلاب بیمارستان نیز بوسیله سیستم تصفیه لجن فعال تصفیه شده و در آبیاری فضای سبز بیمارستان استفاده می گردد.

دهواری در سرانجام اضافه نمود: به استناد مصوبات شورای عالی محیط زیست همه بیمارستان ها موظف شده اند تا امحای زباله های عفونی را در محیط بیمارستانی داشته باشند، چرا که بازگشت زباله های عفونی به چرخه محیط زیست آسیب های بسیاری به محیط زیست وارد خواهد نمود؛ پسماند های بیمارستانی از پرخطرترین زباله ها هستند که آلودگی هوا و همچنین آلودگی آب ایجاد کرده و در واقع خسارات جبران ناپذیری به محیط زیست وارد می نمایند.

ع

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

به "رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان سرباز بیان کرد؛ پایش سیستم بی خطر سازی پسماندهای عفونی در سرباز" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان سرباز بیان کرد؛ پایش سیستم بی خطر سازی پسماندهای عفونی در سرباز"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید