هشدار و آماده باش بارش شدید باران در کشور ، برف و باران در 29 استان کشور

به گزارش وبلاگ افرا، سرپرست سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر از آماده باش امدادگران این سازمان درپی پیش بینی بارش شدید باران و وزش باد در بیشتر استان های کشور اطلاع داد.

هشدار و آماده باش بارش شدید باران در کشور ، برف و باران در 29 استان کشور

به گزارش وبلاگ افرا، صادق محمودی دراین باره گفت: بر اساس پیش بینی و هشدار نارنجی صادر شده از سوی سازمان هواشناسی، در روزهای سه شنبه و چهارشنبه هفته جاری بارش رگباری و شدید باران و بارش برف درمناطق کوهستانی تمام یا بخشی از استان های آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، اردبیل، کردستان، تهران، البرز، قزوین، زنجان، همدان، مرکزی، اصفهان، لرستان، کرمانشاه، ایلام، خوزستان، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، سمنان، فارس، هرمزگان، گیلان، مازندران، لرستان، خوزستان، گلستان، خراسان شمالی، خراسان رضوی، خراسان جنوبی و سیستان و بلوچستان پیش بینی شده است.

وی ادامه داد: همچین هواشناسی برای همین ایام وزش شدید باد و گردو غبار را در استان های سمنان، یزد، فارس، سیستان و بلوچستان، هرمزگان، خراسان رضوی، خراسان جنوبی، کرمان، تهران، البرز و قم پیش بینی نموده است.

سرپرست سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر ادامه داد: به همین دلیل سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر تمامی پایگاه های ثابت و سیار خود را برای مقابله با حوادث احتمالی به حالت آماده باش درآورده است و هشدار و توصیه های لازم در این خصوص به آنان ارائه شده است.

محمودی اضافه کرد: ضروری است شهروندان هم یکسری نکات را در این شرایط رعایت نمایند. اول اینکه در هنگام بارش باران از تردد غیرضروری پرهیز نموده و به خصوص از اسکان در حاشیه رودها و مسیل ها و صعود به ارتفاعات خودداری نمایند. در هنگام وزش باد نیز توصیه ایمنی عدم حضور در پشت بام و لبه پرتگاه ها و بعلاوه عدم استقرار در مجاورت سازه های سست و در معرض ریزش و درختان خشک و کهنسال است.

منبع: همشهری آنلاین

به "هشدار و آماده باش بارش شدید باران در کشور ، برف و باران در 29 استان کشور" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هشدار و آماده باش بارش شدید باران در کشور ، برف و باران در 29 استان کشور"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید