خبرنگاران اعتراض لهستانی ها به قرنطینه اجباری

به گزارش وبلاگ افرا، تهران - خبرنگاران - صدها لهستانی شاغل در آلمان آدینه شب (به وقت محلی) در مرز 2 کشور به مقررات قرنطینه اجباری علیه ویروس کرونا برای کسانی که از مرز می گذرند، اعتراض کردند.

خبرنگاران اعتراض لهستانی ها به قرنطینه اجباری

به گزارش خبرگزاری رویترز از زوزلک؛ این تظاهرات بر روی یک پل پیاده رو برپا شد که شهرک های زوزلک لهستان و گارلیس آلمان را به هم وصل می نماید.

لهستان از نخستین کشورهای عضو اتحادیه بود که مرزهایش را به علت همه گیری ویروس کرونا بست و برای کسانی که وارد خاک این کشور می شوند 2 هفته قرنطینه اجباری اجرا می نماید که مانع بزرگی برای شهفرایندانی است که برای کار به کشورهای همسایه می فرایند.

حدود 300 تن از این تظاهرنمایندگان در بخش لهستانی و 100 تن در بخش آلمانی مرز گرد آمده بودند که بعضی ماسک بر چهره زده بودند. این 2 گروه توسط یک دیوار موقت توری که در میانه پل برای جلوگیری از گذر افراد از مرز برپا شده بود، از هم جداشده بودند.

بر اساس تازه ترین آمار حدود 20 هزار لهستانی در ایالت ساکسونی آلمان کار می نمایند که 10 هزار و 500 تن از آنان روزانه از مرز 2 کشور می گذرند. فقط سه هزار لهستانی در شهرک گارلیس آلمان کار می نمایند.

تظاهرات مشابهی نیز در دیگر شهرک های مرزی لهستانی با آلمان و جمهوری چک نیز برگزار گردید.

با اینکه پارک ها و جنگل های لهستان از دوشنبه گذشته بازگشایی شد و محدودیت های افراد در خرید از فروشگاه ها، کاهش یافت، اما اجرای بسیاری از محدودیت ها، مانند پوشاندن دهان و بینی در خارج از منازل و پوشیدن دستکش های پلاستیکی هنگام خرید از سبزی فروشی ها و تعطیلی مدارس، ادامه یافته است.

آمار وزارت بهداشت لهستان نشان می دهد که این کشور روز یکشنبه (31 فروردین) یک روز پیش از شروع کاهش بعضی از محدودیت های کووید-، 19 بیشترین افزایش را در موارد ابتلا به کرونا داشته و 545 مورد ابتلای جدید را به ثبت رسانده است.

حزب حاکم ناسیونالیست عدالت و قانون (PiS) لهستان گفته است که به دنبال کاهش فشار مالی ناشی از این همه گیری است و محدودیت های قرنطینه در این کشور در هر یک یا دو روز حدود 10 میلیارد زلوتی (واحد پول لهستان) (معادل 2.4 میلیارد دلار) هزینه داشته است.

افزایش روزانه شمار مبتلایان به کووید-19 تقریبا در ماه آوریل (فروردین) در این کشور ثابت بوده است اما این کشور جهشی را در ماه مارس (اسفند) تجربه کرد که در عید پاک دوباره کاهش یافت. مقام های وزارت بهداشت لهستان می گویند که آمار آزمایش کرونا در سرانجام هفته گذشته (یکشنبه- دوشنبه) به دلیل تعطیلات عید پاک به حدود پنج هزار نفر در روز کاهش یافت.

لهستان به عنوان بخشی از محدودیت ها، تجمع بیش از دو نفر به استثنای خانواده ها را منع و به شهفرایندان توصیه نموده بود به جز در موارد ضروری، از منزل خارج نشوند.

اروپا به دلیل شیوع کرونا با روزهای سختی روبه روست. تا روز یکشنبه 31 فروردین تعداد مبتلایان قطعی به کرونا در لهستان 9 هزار و 287 مورد گزارش شده و 360 نفر جان باخته اند، این آمار تا امروز (شنبه) به ترتیب به 11 هزار و 67 و 499 تن افزایش یافته است.

منبع: ایرنا

به "خبرنگاران اعتراض لهستانی ها به قرنطینه اجباری" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران اعتراض لهستانی ها به قرنطینه اجباری"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید