جلسه گروهی از سینماگران با رئیس تازه صداوسیما

به گزارش وبلاگ افرا، پیمان جبلی گفت: اگر هم بپذیریم که واژه رقابت در تعاملات این دو حوزه مصداق دارد، این رقابت یک رقابت رفاقتی است؛ زیرا نگرانی های فرهنگی ای که سینما دارد، تلویزیون هم دارد و بالعکس، چالش های هر دو یکی است

جلسه گروهی از سینماگران با رئیس تازه صداوسیما

به گزارش گروه فرهنگی وبلاگ افرا، پیمان جبلی در نشست با جمعی از تهیه نمایندگان سینما با بیان اینکه دغدغه فرهنگ عامل پیوند سینما و تلویزیون است، گفت: اگر هم بپذیریم که واژه رقابت در تعاملات این دو حوزه مصداق دارد، این رقابت یک رقابت رفاقتی است؛ زیرا نگرانی های فرهنگی ای که سینما دارد، تلویزیون هم دارد و بالعکس، چالش های هر دو یکی است و مسائل دو نهاد هم واحد است و مطمئنا دغدغه مخاطب هم در هر دو حوزه مشابه و مشترک است و حتی رابطه مستقیم بین آن ها برقرار است.

وی توضیح داد: همه ما چه دست اندرکاران سینما و چه عوامل رسانه ملی، مدیون مردم هستیم؛ اگر مردم از ما قهر نمایند نه سینما می ماند و نه تلویزیون. بار اداره کشور به دوش مردم است و هم ما و هم سینما باید چشممان را به روی این حقایق باز نگه داریم و در هر حرکتی که می کنیم، باری از دوش مردم برداریم و نگذاریم خاطر مردم مکدر بشود.

رئیس رسانه ملی ادامه داد: دوره نو صداوسیما دوره نزدیک ترشدن هر چه بیشتر سینما و تلویزیون خواهد بود و امیدواریم همه کوشش های مشترکمان به ادای دین به فرهنگ اسلامی مردم و یاری به اقتدار کشور بینجامد. البته این بار مسئولیت فقط بر دوش تلویزیون و رسانه ملی نیست و سینماگران هم باید در کنار رسانه ملی به تحقق این اهداف یاری نمایند. بار فرهنگ کشور بر دوش همه نهاد هایی است که در حوزه های گوناگون مسئولیت دارند و باید با همکاری هم آن را به سر منزل مقصود برسانند.

جبلی تأکید کرد: موضوع تفاهم بیشتر و دستیابی به راه های همکاری منسجم تر بین رسانه ملی و سینما را در دوران نو مدیریتی صداوسیما دنبال خواهیم کرد و در نشست های هم اندیشی مستمر، پذیرای نظرات سازنده اهالی سینما خواهیم بود. در این جلسه، غلامرضا موسوی، سید ضیاء هاشمی، محمد شایسته، محسن جاهد، ابوالحسن داودی، منوچهر شاهسواری و مرتضی شمسی، از تهیه نمایندگان سینما هم دیدگاه های خود را درخصوص چگونگی یاری بیشتر رسانه ملی به سینماگران بیان کردند. از جمله این موارد، تمرکز تصمیم گیری برای موضوع تیزر های تبلیغی برای محصولات فرهنگی همانند فیلم های سینمایی، ارتقای فراوری مشترک بین سینما و تلویزیون، مشارکت سینماگران در فراوری برنامه های سینمایی تلویزیون و افزایش مبالغ خرید حق پخش محصولات سینمایی به وسیله تلویزیون بود.

منبع: خبرگزاری دانشجو

به "جلسه گروهی از سینماگران با رئیس تازه صداوسیما" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جلسه گروهی از سینماگران با رئیس تازه صداوسیما"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید