ثبت نام وام ودیعه مسکن شروع شد

به گزارش وبلاگ افرا، مستاجرانی که متقاضی دریافت وام ودیعه مسکن هستند می توانند از فردا 12 خرداد ماه برای ثبت نام وام ودیعه مسکن به سامانه saman.mrud.ir مراجعه و ثبت نام نمایند.

ثبت نام وام ودیعه مسکن شروع شد

مبلغ وام ودیعه مسکن

مبلغ وام اجاره مسکن بر اساس شهر مجل سکونت افراد فرق دارد. مبلغ این وام در تهران 100 میلیون تومان است. اما در شهرهای بالای 200 هزار نفر، مستاجران می توانند از وام 70 میلیون تومانی استفاده نمایند و در سایر شهرها مبلغ این وام 40 میلیون تومان است. اما سوال دیگری که وجود دارد این است که سود وام ودیعه مسکن چقدر است؟ سود وام ودیعه مسکن 18 درصد است و متقاضیان 5 سال برای بازپرداخت این وام فرصت دارند. این در حالی است که مدت بازپرداخت اقساط این وام بانکی در سال گذشته سه سال بود.

اقساط وام ودیعه مسکن

اقساط پرداختی این وام هم در شهرهای مختلف فرق دارد. مستاجران تهرانی که این وام را دریافت نمایند باید ماهانه دو میلیون و 539 هزار تومان اقساط پرداخت نمایند. این رقم به این معناست که مجموع اصل و سود وام در تهران 152 میلیون تومان می گردد. یعنی گیرندگان وام باید در مجموع 5 سال حدود 52 میلیون تومان سود به بانک پرداخت نمایند.

مبلغ اقساط ماهانه وام 70 میلیون تومانی هم یک میلیون و 777 هزار تومان است و سود آن حدود 36 میلیون تومان می گردد. عددی که نشان می دهد مستاجران کلانشهر باید در مجموع حدود 106 میلیون تومان به بانک برگردانند.

قسط وام 40 میلیون تومانی هم یک میلیون تومان است و افراد باید در مجموع این پنج سال 21 میلیون تومان سود به بانک بدهند و در مجموع 61 میلیون تومان به بانک برگردانند.

سال گذشته نرخ سود وام اجاره مسکن کمتر بود اما سال جاری افزایش پیدا نموده است.

مشمولان وام ودیعه مسکن

اما همه مستاجران نمی توانند وام ودیعه مسکن را دریافت نمایند. دریافت این وام سه شرط دارد، اول اینکه وام اجاره مسکن تنها به افرادی پرداخت می گردد که متقاضی سرپرست خانوار باشد. دومین شرط این است که متقاضی نباید مالک خانه باشد. سومین شرط پرداخت این وام بانکی هم داشتن اجاره نامه با کد رهگیری است.

برای ثبت نام این وام بانکی احتیاج نیست که افراد به بانک ها و یا وزارت راه و شهرسازی مراجعه حضوری داشته باشند. متقاضیان می توانند از فردا 12 خرداد ماه به سامانه saman.mrud.ir مراجعه و درخواست خود را ثبت نمایند. پس از آن وزارت راه و شهرسازی اطلاعات متقاضیان را آنالیز می نماید و در صورت داشتن شرایط، متقاضی را به بانک عامل معرفی می نماید.

منبع: تجارت نیوز

به "ثبت نام وام ودیعه مسکن شروع شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ثبت نام وام ودیعه مسکن شروع شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید