فراوری عسل در چهارمحال و بختیاری افزایش یافت

به گزارش وبلاگ افرا، مدیر امور طیور و زنبور عسل سازمان جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری گفت: بارش های مساعد و پوشش گیاهی مطلوب در فصل بهار سال جاری فراوری محصول عسل استان را بهبود بخشید.

فراوری عسل در چهارمحال و بختیاری افزایش یافت

به گزارش وبلاگ افرا به نقل از ایرنا، حسن رحمانی، مدیر امور طیور و زنبور عسل سازمان جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری چهارشنبه 4 دی گفت: بارش های بهاری و پوشش گیاهی مطلوب سال جاری باعث فراوری 2 هزار و 920 تن محصول عسل مرغوب شد که این میزان نسبت به فراوری سال گذشته رشد چشمگیری داشته است.

وی، میزان عسل برداشت شده در سال گذشته استان را حدود یک هزار و 200 تن اظهار داشت و گفت: پدیده خشکسالی یک دهه گذشته، زنبورداران این خطه را با مشکل روبرو نموده بود.

رحمانی، با اشاره به افزایش 7 درصدی کلنی های زنبورعسل در استان گفت: میانگین فراوری عسل در هر کلنی 9.6 کیلوگرم است که سال جاری در هر کلنی افزایش یافته است.

مدیر امور طیور و زنبور عسل سازمان جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری گفت: تعداد کلنی های زنبور عسل این استان بر اساس آمارگیری بیش از 195 هزار کلنی بومی و 150 هزار کلنی مهاجر است.

وی، از توزیع به موقع سهمیه شکر با قیمت مصوب دولتی در بین زنبورداران استان اطلاع داد و گفت: محدودیتی در تامین شکر مورد احتیاج وجود ندارد.

رحمانی، با اشاره به استقرار کلنی زنبورداران کوچرو در باغات شهرستانهای کوهرنگ، بن، لردگان و اردل در فصل تابستان گفت: با سرد شدن هوا، زنبورداران کوچرو به سمت مناطق قشلاقی گرمسیری خوزستان حرکت کردند.

چهارمحال و بختیاری به دلیل داشتن آب و هوای معتدل و گونه های گیاهی از مناطق مستعد پرورش زنبور عسل در کشور است که به دلیل تنوع گیاهی به ویژه گیاهان دارویی شهدخیز، گون زارهای وسیع، شرایط آب و هوایی و درصد رطوبت پایین منطقه، دارای محصول با کیفیت است.

منبع: همشهری آنلاین

به "فراوری عسل در چهارمحال و بختیاری افزایش یافت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فراوری عسل در چهارمحال و بختیاری افزایش یافت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید