شرح نظام پزشکی درباره فلج شدن فک سحر جعفری جوزانی

به گزارش وبلاگ افرا، مدیرکل کمیسیون پزشکی سازمان نظام پزشکی، جانشین دادستان نظام پزشکی و مشاور اجرایی معاونت انتظامی نظام پزشکی کشور، درباره پرونده پزشکی فلج شدن فک سحر جعفری جوزانی بعد از مراجعه به یک پزشک جراح فک و صورت که اخیرا ویدیوی آن در فضای مجازی منتشر شده، شرح داد.

شرح نظام پزشکی درباره فلج شدن فک سحر جعفری جوزانی

به گزارش ایسنا، رحمت الله توکل درباره فرایند پیگیری پفراینده سحر جعفری جوزانی- بازیگر سینما و تلویزیون که چندی پیش به علت مراجعه به یک پزشک جراح فک و صورت و تزریق بوتاکس به ناحیه فک، دچار فلج فک شده، گفت: خانم جعفری جوزانی به علت اسپاسم در عضلات فک خود به آقای دکتر ح. ع جراح فک و صورت مراجعه می نماید. البته ناگفته نماند که ما دو جراح فک و صورت با این نام داریم. در نتیجه گویا ابتدا تصور خانم جوزانی این بود که آن آقای دکتر است، اما به مطب دیگری مراجعه نموده است.

وی اضافه کرد: به هر حال خانم جعفری جوزانی با درد عضلات فکی که ناشی از اسپاسم عضلات فک پایینی شان بوده به مطب آقای دکتر مراجعه می نماید. امروز آقای دکتر ح. ع با درخواست ما حضور پیدا کرد و به سوالات ما پاسخ داد. خانم جعفری جوزانی به آقای دکتر اعلام می نماید که یکسال است که این درد را دارم که گاهی اوقات درد میگیرد و گاهی هم نه. تشخیص پزشک این بوده که این درد به علت اسپاسم است و می گوید که یکی از روش های درمانی تزریق بوتاکس است.

توکل ادامه داد: بوتاکس سم بوتولینوم است که باعث فلج اعصاب می گردد و با مکانیسمی که دارد، می تواند دردی را هم که به علت اسپاسم باشد، تسکین دهد. با هماهنگی بین پزشک و بیمار تزریق بوتاکس اجرا شده است. بعد از تزریق، پزشک باید بیمار را پیگیری کند. آقای پزشک ح. ع برای ما شرح داد که بعد از چهار تا پنج روز پیامک ها و وویس های متعددی بین پزشک و خانم جعفری جوزانی مطرح شد که به ما نشان داد و خانم جعفری جوزانی دیگر به پزشک مراجعه ننموده است.

وی تاکید نمود: به هر حال ما از اینکه برای یک بیمار عارضه ایجاد شده، از همه مردم، جامعه هنرمندان و... پوزش می خواهیم، اما بهتر است که وقتی مسئله ای ایجاد می گردد، بازگردیم و به پزشک معالج مان مراجعه کنیم. زیرا شاید پزشک معالج روش دیگری را برای درمان مان پیشنهاد دهد و مشکل را از بین ببرد. اگر خدایی ننموده پزشک معالج زیر بار نرفته، قبول ننموده، به هر علتی سرباز زده یا منجر به رفتار ناشایست شده، وظیفه پیگیری با سازمان نظام پزشکی است و می توانستند به ما یا دادسرای جرائم پزشکی یا تعزیرات مراجعه نموده و شکات نمایند و بر این اساس ما کمیسیون تشکیل داده و کار را آنالیز می کردیم.

توکل گفت: در حال حاضر هم در نهایت ما به پزشک اعلام کردیم که شما مسئول هستید؛ پزشک هم اعلام کردند که هر تصمیمی که گرفته گردد، انجام می دهد. سه روز قبل هم با تلفن خانم سحر جعفری جوزانی تماس گرفتیم که در دسترس نبود و با تلفن پدرشان تماس گرفتیم و صحبت کردیم و قرار بود امروز حضور پیدا نمایند که تا به امروز منتظرشان بودیم، اما نیامدند. ما می خواستیم خانم جعفری جوزانی با پزشک معالج روبرو شوند و مطالب را در حضور یکدیگر بیان نمایند تا بعد برایشان کمیسیون تشکیل داده و مشکل را رفع کنیم.

وی گفت: خانم جعفری جوزانی تا به امروز نه مراجعه نموده اند و نه شکایتی کردند. با اینکه ما تماس گرفتیم و اعلام کردیم که ما برای شکایت در خدمت هستیم و ما ملزم به رسیدگی هستیم و طبق قانون و مقررات کمیسیونی متشکل از اساتید کامل دانشگاه ها تشکیل داده تا در حضور طرفین نحوه درمان را بیان نمایند و اگر منجر به قصور شده، بر اساس قوانین موجود در این مورد رای صادر گردد. البته در حال حاضر پزشک معالج اعلام می نماید که من تمام مسائل را رفع می کنم و قابل برگشت است و اگر قرار باشد که خسارتی را هم طبق قانون بدهم، مطیع هستم.

توکل ادامه داد: بنابراین من به اسم جانشین مدعی العموم تهران پفراینده را تا این حد پیگیری کردم، پیگیری بیشتر منوط به این است که یا شکایت گردد یا یک مرجع قضایی به ما دستور دهد، اما تا به امروز نه دستوری داریم و نه شکایتی اجرا شده است. به طور شفاهی هم با پدر خانم جعفری جوزانی صحبت کردم که گفتند برای شکایت حضور پیدا می نمایند که ما منتظرشان هستیم.

توکل توضیح داد: در هر صورت کار پزشکی کاری است که ممکن است در آن قصور اتفاق بیفتد یا بیماری عارضه ای دهد یا آنچه که مدنظر بیمار است، مورد توجه قرار نگیرد، اما از همه مردم خواهش می کنم قبل از هرگونه اعلام اسامی و ایجاد مسائل در فضای مجازی، به ما مراجعه نمایند، اگر ما آنالیز نکردیم یا سهل انگاری کردیم، بعد در فضای مجازی مطرح نمایند. حیثیت و حفظ آبروی مومن، پزشکان و همه مردم بر همه واجب و ضروری است.

منبع: فرارو

به "شرح نظام پزشکی درباره فلج شدن فک سحر جعفری جوزانی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شرح نظام پزشکی درباره فلج شدن فک سحر جعفری جوزانی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید