برای تماشای شکوفه های گیلاس در ژاپن به کجا باید برویم؟

به گزارش وبلاگ افرا، با شنیدن نام شکوفه های گیلاس همه ما چشم انداز ها شگفت انگیز ساکورا یا شکوفه های گیلاس را به خاطر می آوریم. مردم ژاپن در فصل بهار جشنی با نام هانامی برگزار می کنند. اگر می خواهید برای شرکت در این جشن به ژاپن سفر کنید شهر توکیو بهترین مکان برای دیدن شکوفه های گیلاس است. با مجله گردشگری خبرنگاران همراه باشید تا مکان های مناسب جشن هانامی در شهر توکیو را به شما معرفی کنیم.

برای تماشای شکوفه های گیلاس در ژاپن به کجا باید برویم؟

درباره جشن هانامی

شکوفه های گیلاس نماد ملی کشور ژاپن هستند. هر سال در فصل بهار جشنی به همین منظور برگزار می شود که هانامی (Hanami) نام دارد. هانامی در زبان ژاپنی به معنی دیدن گل ها است. این جشن در زمان شکفتن شکوفه های گیلاس (ساکورا) برپا می شود و خانواده ها و فامیل در زیر درختان ساکورا دور سفره ای جمع می شوند و جشن می گیرند. این جشن در فصل بهار از اواخر ماه مارس تا اوایل ماه آوریل در سراسر ژاپن برپا می شود. این جشن که ریشه در تاریخ کهن ژاپن دارد برای اولین بار در دوره نارا (710 تا 794 میلادی) و برای شکوفه های زردآلوی ژاپنی برگزار شد. در دوره امپراتوری هیان شکوفه های گیلاس در میان مردم محبوبیت بیش تری پیدا کرد و آنها هانامی را جشن شکوفه های گیلاس نامیدند. دلیل اهمیت ساکورا در فرهنگ ژاپنی اینست که طبق باور مردم ژاپن این شکوفه ها نوید آغاز سال کشاورزی و کشت برنج را می دهند. یکی از غذای خاص این جشن بنتو است که در روز جشن مردم آن را تهیه و در زیر درخت های گیلاس میل می کنند. خرید بلیط هواپیما تهران توکیو

ناکامه گورو

این محله که در کناره رودخانه مگورو واقع شده است هر ساله میزبان افراد زیادی است که برای شرکت در جشن هانامی به آنجا می آیند. حدود 800 درخت گیلاس در این جهت کاشته شده است و مکان زیبایی برای قدم زدن و یا نوشیدن قهوه در کافه های اطراف می باشد. این محله جای مناسبی برای پیک نیک در زیر درخت های گیلاس نیست چون فضای کافی برای این کار را ندارد.

پارک اینوکاشیرا

در این پارک هزار درخت گیلاس وجود دارد و مکان ایده آلی برای دیدن شکوفه های گیلاس است. دکه های تنقلات، رستوران ها و نیمکت های زیادی در این محل وجود دارد که می توانید از آن ها استفاده کنید و از چشم انداز ها زیبای پارک لذت ببرید.

پارک یویوگی

این پارک میان جوانان محبوبیت زیادی دارد زیرا در نزدیکی هاراجوکو و شیبویا واقع شده است. این پارک همواره شلوغ است و در زمان جشن هانامی این جمعیت چند برابر می شود. فضای این محل بسیار بزرگ است و درختان تنومند آن سبب می شوند که نور خورشید زیاد به زمین نرسد و به همین دلیل چمن زیادی در این پارک مشاهده نمی شود. اگر قصد دارید در این پارک به پیک نیک بروید حتما با خود زیرانداز مناسبی ببرید. زیبا ترین معابد توکیو

چیدوریگافوچی ریوکودو

این مکان که در اطراف کاخ سلطنتی چیدویا در شهر توکیو واقع شده است در جشن هانامی میزبان افراد زیادی است که در صف می ایستند تا سوار بر قایق های پارویی ساعت ها در رودخانه گردش کنند و از چشم انداز ها زیبای اطراف لذت ببرند. این مکان به دلیل زیبایی های منحصربه فردش به یکی از محبوب ترین مکان ها برای جشن هانامی است.

پارک کوگانِی

در این پارک هزار و هفتصد درخت گیلاس وجود دارد و به دلیل فضای بزرگ و تنوع زیاد گونه های درخت گیلاسی که دارد همواره افراد بسیار زیادی برای گذراندن جشن هانامی به آنجا می فرایند.

روپونگی ساکورازاکا

این مکان خیابان کوچکی است که در پشت تپه های روپونگی قرار گرفته است. این مکان خصوصا در شب خیلی زیبا است و بسیار مورد پسند زوج ها و گروه های کوچکی است که برای دیدن شکوفه های گیلاس به این ناحیه می آیند ولی مناسب پیک نیک و یا مهمانی هانامی نیست. بهشت روی زمین

گورستان آئویاما

در این گورستان هزاران درخت گیلاس وجود دارد و در جشن هانامی برای قدم زدن مناسب است. این درخت ها که در راستای یک جهت در دو طرف جاده کاشته شده اند مانند یک راز برای مردم محلی هستند زیرا بسیاری از افرادی که در آن نزدیکی کار می کنند در وقت نهار به آنجا می آیند.

پارک اوئنو

در این پارک همواره بزرگ ترین و شلوغ ترین جشن های هانامی برگزار می شود و در آن حدودا هزار درخت گیلاس وجود دارد. این پارک در گذشته بخشی از معبد کان اِی جی بوده است و نخستین گونه های درخت گیلاس توکیو نیز در آن قابل مشاهده است.

باغ ریکوگین

این باغ سنتی ژاپنی که به دوران اِدو تعلق دارد در جشن هانامی پذیرای افراد بیشماری است که برای قدم زدن به آن مراجعه می کنند. بدانید که برای ورود به این باغ باید ورودی هم بپردازید.

باغ کویشیکاوا کاروکوئن

این باغ که به دوران اِدو تعلق دارد دارای درخت های گیلاس گوناگون و بسیار زیبایی است. برای قدم زدن در این باغ و لذت بردن از چشم انداز ها بسیار دیدنی آن باید ورودی بپردازید.

منبع: مجله دور و نزدیک

به "برای تماشای شکوفه های گیلاس در ژاپن به کجا باید برویم؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برای تماشای شکوفه های گیلاس در ژاپن به کجا باید برویم؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید