بازار کاشان یکی از بازارهای معروف ایران به شمار می رود

به گزارش وبلاگ افرا، سیری در ایران/ براساس آخرین خبرهای بدست رسیده و گزارشات منتشر گشته، بازار کاشان یکی از بازارهای معروف ایران به شمار می رود.

بازار کاشان یکی از بازارهای معروف ایران به شمار می رود بیشتر بخوانیدبازار تاریخی کاشان | بازاری فراموش نشدنی در دل کویر ایران

از دیگر میراث ارزشمند تاریخی در شهر کاشان، بازار سنتی این شهر است که علاوه بر زیبایی های معماری، در دوران خود نیز از برترین و معروف ترین بازارها محسوب میشد بگونه ای که بسیاری از مورخان، ایران شناسان و نویسندگان بزرگ ایران و دنیا در خصوص آن سخن ها گفته اند. این بازار بنای گسترده ای دارد که شامل بخشهای زیادی از جمله مسجد میدان میرعماد، کاروانسرای میر پنج، زغالی ها، غفارپور، رباط، بروجردی ها، نراقی ها و...می گردد. درون بازار هم افراد زیادی مشغول به کار هستند. مثلا، ابتدای آن در اختیار آهنگران و رنگرزی هاست و در قسمتهای دیگر هم می توانیم کفش دوزها، خیاط ها و پارچه فروش ها را ببینیم که با اشتیاق مشغول فروختن اجناس خود هستند.

این اثر ارزشمند ایران کهن که دارای پیشینه ای متعلق به دوران حکومت صفویان است، در کنار معماری کم نظیر و قرارگیری در مجاورت راههای بازرگانی باستانی، به یکی از زیباترین و پررونق ترین بازارهای سنتی ایران تبدیل شد.

منبع: همگردی

به "بازار کاشان یکی از بازارهای معروف ایران به شمار می رود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بازار کاشان یکی از بازارهای معروف ایران به شمار می رود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید