انتخابات مجلس بر اساس اصلاحیه خرداد 95 برگزار می گردد

به گزارش وبلاگ افرا، سامانی گفت: آخرین اصلاحیه قانون انتخابات مجلس مربوط به خرداد 95 است و انتخابات بر اساس این اصلاحیه برگزار می گردد.

انتخابات مجلس بر اساس اصلاحیه خرداد 95 برگزار می گردد

به گزارش ، به نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزارت کشور؛ سید سلمان سامانی، قائم مقام وزیر کشور در امور مجلس و هماهنگی استان ها در همایش فرمانداران سراسر کشور که امروز چهارشنبه 19 تیرماه در محل وزارت کشور برگزار گردید، با بیان اینکه آخرین اصلاحیه قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی مربوط به خرداد 95 است، اظهار کرد: در این اصلاحیه بعضی مفاد از جمله شرایط تبلیغات انتخابات و میزان حد نصاب آرا و غیره تغییر یافته است که نقش فرمانداران در اجرای مفاد این قانون بسیار مهم است.

وی از فرمانداران خواست با مطالعه دقیق قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی اشراف کامل بر تمام مواد آن داشته باشند.

قائم مقام وزیر کشور در امور مجلس و هماهنگی استان ها با بیان اینکه فرمانداران باید قدرت هماهنگی بالایی داشته باشند، توضیح داد: وزارت کشور در دولت تدبیر و امید هیچگاه یک طرف مناقشه نبوده است و استانداران و فرمانداران به عنوان نمایندگان عالی دولت در استان و شهرستان باید با نگاه پدرانه موضوعات و مسائل را در جهت توسعه کشور حل و فصل نمایند.

سخنگوى وزارت کشور اضافه نمود: در همه مسائل قانون فصل الخطاب است.

سامانی تسلط فرمانداران بر قانون را امری مهم در برگزاری انتخابات عنوان نمود و با اشاره به ماده 11 قانون انتخابات مجلس گفت: طبق این ماده دستگاه ها مکلف شدند امکانات خود را به منظور برگزاری انتخابات در اختیار وزارت کشور و استانداری و فرمانداری ها قرار دهند که فرمانداران می توانند از ظرفیت این ماده در جهت افزایش توانمندی و برگزارى هرچه باشکوهتر انتخابات استفاده نمایند.

قائم مقام وزیر کشور در امور مجلس و هماهنگی استان ها تاکید نمود: براى ارتقای دانش حقوقی مجموعه پیشنهاد می کنیم در فرمانداری ها شورای حقوقی با عضویت و بهره گیرى از توان کارشناسان و حقوقدانان دارای صلاحیت سایر دستگاه هاى همان شهرستان تشکیل گردد.

سامانی اضافه نمود: وزارت کشور مجرى قانون انتخابات است و تمام مواد این قانون باید در زمان مقرر و توسط مسئول مربوطه مورد عمل واقع گردد.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

به "انتخابات مجلس بر اساس اصلاحیه خرداد 95 برگزار می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "انتخابات مجلس بر اساس اصلاحیه خرداد 95 برگزار می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید