اصلاح قوانین ناکارآمد لازمه بازگشت واحدهای صنعتی به چرخه تولید

به گزارش وبلاگ افرا، ناکارآمدی قوانین همچون قانون مالیات بر ارزش افزوده برخی واحد های صنعتی را از چرخه تولید خارج کرده است.

اصلاح قوانین ناکارآمد لازمه بازگشت واحدهای صنعتی به چرخه تولید

به گزارش گروه مالی وبلاگ افرا هاشمی عضو هیات مدیره شهرک صنعتی عباس آباد در برنامه تیتر امشب شبکه خبر در خصوص راهکار های بازگشت واحد های صنعتی به چرخه تولید گفت: ناکارآمدی قوانین کسب و کار از دلایل اصلی خارج شدن برخی واحدهای تولیدی از رونق است.

وی افزود: اجرا نشدن قانون مالیات بر ارزش اضافه نموده آسیب جدی به تولید زده است.

هاشمی گفت: مالیات بر ارزش اضافه نموده قانون خوبی است، اما ده سال است که این قانون غلط اجرا می شود.

این فعال مالی ادامه داد: از سال 88 تا 98 قانون مالیات برارزش اضافه نموده اجرا می شود، اما ما نتوانستیم مشمولیت این قانون را جامع کنیم.

هاشمی گفت: قانون مالیات بر ارزش اضافه نموده همچون چک سفید امضا در دست دولت است و به نظارت جدی مجلس نیاز دارد.

در ادامه باستانی سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس شرح داد: در کنار قانون مالیات بر ارزش اضافه نموده باید چند کار دیگر هم انجام می شد که بستر این قانون فراهم شود.

وی افزود: با اجرای قانون مالیات بر ارزش اضافه نموده می شود فرایند مصرف را کنترل کرد اما تا این قانون کامل اجرا نشود؛ ایرادات آن قابل شناسایی نیست.

سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس بیان نمود: عمده مشکل تولید، علاوه بر قوانین به خصوص قانون مالیات بر ارزش اضافه نموده، بازار سرمایه و تامین مالی است.

باستانی افزود: اصلاح ساختار نظام بانکی یک ضرورت است.

وی گفت: در کشور باید راهبرد توسعه صنعت وجود داشته باشد. قبل از تولید باید بازار مصرف، تکنولوژی و سرمایه مشخص باشد.

سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس تاکید کرد: دولت باید بستر لازم را برای راهبرد توسعه صنعت به وجود بیاورد.

در ادامه برنامه عزیزمحمدی معاون برنامه ریزی سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی گفت: در نیمه اول امسال (98) و درشهرک های صنعتی بالغ بر 538 واحد صنعتی به چرخه تولید بازگشته اند.

وی با بیان اینکه 85 هزار واحد صنعتی دارای پروانه بهره برداری هستند، افزود: حدود 45 هزار واحد آن ها در شهرک ها و نواحی صنعتی مستقر هستند.

عزیزمحمدی شرح داد: پیش بینی ما بر بازگشت 2 هزار واحد صنعتی به چرخه تولید است.

معاون برنامه ریزی سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی با بیان اینکه 816 شهرک و ناحیه صنعتی احداث شده و فعال هستند، گفت: 23 درصد از واحد هایی که در شهرک ها مستقر هستند از چرخه تولید بازمانده اند.

عزیزمحمدی فعال کردن واحد های صنعتی از کار افتاده، ایجاد رونق تولید، داخلی سازی و تعمیق تولید داخل و همچنین توسعه صادرات را از محور های اصلی وزارت صمت گفت.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

به "اصلاح قوانین ناکارآمد لازمه بازگشت واحدهای صنعتی به چرخه تولید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اصلاح قوانین ناکارآمد لازمه بازگشت واحدهای صنعتی به چرخه تولید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید