استان تهران و البرز یکپارچه دیده شده است، تردد شهر به شهر در استان تهران ملاک نیست

به گزارش وبلاگ افرا، استاندار تهران جزئیات محدودیت های کرونایی از اول آذرماه را تشریح کرد.

استان تهران و البرز یکپارچه دیده شده است، تردد شهر به شهر در استان تهران ملاک نیست

به گزارش وبلاگ افرا، انوشیروان محسنی بندپی در جلسه مربوط به دستورالعمل اجرایی محدودیت های کرونایی جدید که باحضور مسئولان دستگاه های مختلف برگزار شد، گفت: سلامت مردم بر همه چیز مقدم است و در این راستا اقدامات لازم برای اعمال محدودیت های جدید در نظر گرفته شده تا اثربخشی لازم را داشته باشد.

وی ادامه داد: در جلسه امروز شناسایی و غربالگری و طرح محله محوری در دستور کار قرار گرفت تا به موقع و به هنگام افراد مبتلا شناسایی شوند، ضمن اینکه افزایش تست نیز یکی از راهکارهایی بود که طبق نظر سازمان جهانی بهداشت در ایران نیز دنبال شد.

استاندار تهران اضافه نمود: فاصله گذاری اجتماعی، قرنطینه کردن مبتلایان، رعایت بهداشت فردی و محیطی ضروری است، ضمن اینکه طرح محله محوری با سه حوزه مراقبتی، حمایتی و نظارتی نیز می تواند اثرگذاری مطلوبی داشته باشد.

محسنی بندپی در خصوص طرح محله محوری گفت: در استان تهران 400 تیم متشکل از یک پزشک، 4 پرستار و 10 بهورز پیش بینی شده که امید است بتوانیم به نتایج مطلوبی برسیم و اقدامات تحولی و پیشگیرانه را ببینیم.

وی در ادامه در خصوص محدودیت های کرونایی از شنبه اول آذر ماه گفت: طبق مصوبه ستاد ملی کرونا منع تردد درنظر گرفته شده که در این زمینه استان تهران و البرز یکپارچه دیده شده است از اینرو خروجی های استان مدنظر می باشد و منع تردد شهر به شهر در استان تهران ملاک نیست.

وی ادامه داد: در خصوص دورکاری نیز دو دسته ادارات استانی و ملی داریم که هدف این است که حجم تردد و حضور کارکنان به حداقل برسد و میزان مراجعات نیز کاهش پیدا کند، بنابراین اگر در دستگاهی مبنای حضوری حداکثر یک سوم مطرح شود، باید خدمات ضروری ارائه شود.

استاندار تهران تاکید کرد: در خصوص شرایط اصناف نیز گروه 1 فعال هستند منتها مشمول منع رفت و آمد از ساعت 9 شب تا 4 صبح می شوند و باید تا ساعت 8 فعالیت داشته باشند تا جریمه نشود مگر فعالیت داروخانه ها و فعالیت های امدادی که مشمول فعالیت 24 ساعته هستند.

وی با اشاره به منع تردد از ساعت 9 شب تا 4 صبح گفت: مبنای جریمه برای تردد در این ساعت دوربین های نظارتی هستند و افرادی که مشمول این طرح نمی شوند طبق اعلام فرمانداری تعیین و شرایط آنها لحاظ می شود.

استاندار تهران گفت: در راستای رعایت عدالت گروه یک، حق ارائه خدمات مشاغل گروه 2، 3 و 4 را ندارند، به عنوان مثال فروشگاه های زنجیره ای حق فروش پوشاک یا مشاغل مربوط به گروه های دیگر را ندارد.

محسنی بندپی ضمن تشکر از اصناف جهت همراهی با ستاد کرونا اضافه نمود: به کمک اصناف و مردم باید شرایطی فراهم کنیم که در این دو هفته کنترل این بیماری با هدف جلوگیری از چرخه انتقال ویروس را ببینیم و در این زمینه صنعت معدن، فرمانداری، نیروی انتظامی و سایر دستگاه های مسئول اقدامات را مدیریت کنند.

استاندار تهران با تاکید براینکه مسئولیت مستقیم ساماندهی و نظارت بر دستفروشان در شهر تهران با شهرداری تهران است شرح داد: در این زمینه شهرداری تهران باید تا قبل از اول آذر اقدام به انعقاد تفاهمنامه با نیروی انتظامی کند و شهرداری تهران در خصوص ساماندهی دستفروش ها در سطح شهر تهران در زمان اعمال محدودیت های هوشمند مسئول و پاسخگو است.

وی ادامه داد: با توجه به الزام استفاده از ماسک از در منزل در تهران ضمن درخواست از شهروندان برای رعایت پروتکل های بهداشتی به ویژه استفاده از ماسک ،جریمه افرادی که ماسک نمی زنند نیز توسط ناجا اجرایی می شود.

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "استان تهران و البرز یکپارچه دیده شده است، تردد شهر به شهر در استان تهران ملاک نیست" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "استان تهران و البرز یکپارچه دیده شده است، تردد شهر به شهر در استان تهران ملاک نیست"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید