احضار سفرای استونی، لیتوانی، لتونی و اسلواکی به وزارت خارجه روسیه

به گزارش وبلاگ افرا، سفیران سه جمهوری استونی، لیتوانی و لتونی در حوزه دریای بالتیک و کشور اسلواکی در رابطه با اخراج بی دلیل دیپلمات های روسی از پایتخت های خود به وزارت امور خارجه روسیه احضار شدند.

احضار سفرای استونی، لیتوانی، لتونی و اسلواکی به وزارت خارجه روسیه

به گزارش گروه بین الملل وبلاگ افرا به نقل از خبرگزاری اینترفکس، وزارت امور خارجه روسیه گفت که در اعتراض به اقدام غیردوستانه کشور های استونی، لیتوانی و لتونی در حوزه دریای بالتیک و اسلواکی در اخراج دیپلمات های روسی، سفرای این چهار کشور احضار شدند.

این دیپلمات های بلندپایه باید امروز، چهارشنبه، در وزارت امور خارجه حضور یابند تا اعتراض رسمی مقامات مسکو به آنها ابلاغ گردد.

پیشتر ماریا زاخارووا سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه اعلام نموده بود که مسکو حتماً به اقدام استونی، لیتوانی و لتونی در اخراج بی دلیل دیپلمات های روسی پاسخ می دهد و سفارت کشورهای حوزه دریای بالتیک از هم اکنون به این فکر باشند که کدامیک از کارکنان آنها مجبور خواهند شد خاک روسیه را ترک نمایند.

آدینه گذشته دولت های لتونی و استونی گفتند که هر کدام یک دیپلمات روسی را به نشانه همبستگی با جمهوری چک از کشور خود اخراج می نمایند. بعد از آن، لیتوانی نیز به نوبه خویش، تصمیم گرفت تا دو کارمند نمایندگی دیپلماتیک روسیه در این کشور را اخراج کند. روز پنج شنبه نیز نخست وزیر جمهوری اسلواکی گفته بود که براتیسلاو سه دیپلمات روسی را به نشانه همبستگی با جمهوری چک اخراج خواهد نمود.

منبع: خبرگزاری تسنیم

به "احضار سفرای استونی، لیتوانی، لتونی و اسلواکی به وزارت خارجه روسیه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "احضار سفرای استونی، لیتوانی، لتونی و اسلواکی به وزارت خارجه روسیه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید