آماری نگران نماینده از مهاجرت پزشکان یک شهر ایران ، روزانه 2 تا 10 پزشک درخواست گواهی مهاجرت می نمایند

به گزارش وبلاگ افرا، رئیس سازمان نظام پزشکی اهواز از صادر شدن 200 تا 300 گواهی گوداستندینگ برای کادر درمان اهواز در یک سال اخیر اطلاع داد.

آماری نگران نماینده از مهاجرت پزشکان یک شهر ایران ، روزانه 2 تا 10 پزشک درخواست گواهی مهاجرت می نمایند

به گزارش وبلاگ افرا، دکتر علی جواهرفروش زاده در مورد مهاجرت پزشکان اظهار کرد: مساله مهاجرت بحثی گسترده و چندبعدی است که باید از ابعاد مختلف مورد آنالیز قرار بگیرد؛ آنالیز افزایش مهاجرت پزشکان نیازمند آمار دقیقی است اما آمار دقیقی از مهاجرت پزشکان در ایران وجود ندارد.

وی با اشاره به آمار اقدام برای دریافت گواهی گوداستندینگ (Good standing مدرکی که دانشجویان و شاغلان رشته های پرستاری و پزشکی هنگام مهاجرت باید به سازمان نظام پزشکی کشور مقصد ارائه نمایند)، اضافه نمود: هرچند آمارهایی ارائه و برای سال گذشته رقم 4 هزار و 500 نفر در کشور گفته می گردد اما باید بدانیم چه کسانی و چرا مهاجرت نموده اند؟

رئیس سازمان نظام پزشکی اهواز با بیان اینکه در گذشته از کشورهای دیگر مانند هند پزشک وارد می کردیم، گفت: با توجه به نقش پزشکان در تامین سلامت و نجات جان مردم و بعلاوه کوشش هایی که در زمینه خودکفایی پزشکی صورت گرفته، مهاجرت پزشکان بسیار مهم است و باید ببینیم چرا داریم افرادی را که برای بهره برداری آماده نموده ایم، از دست می دهیم.

جواهرفروش زاده توضیح داد: در یک سال گذشته شرایط به گونه ای بوده که در اهواز روزانه برای 2 و گاهی تا 10 نفر از کادر درمان گواهی گوداستندینگ صادر شده است. بنابراین گاهی ماهانه برای 25 تا 30 نفر و سالانه 200 تا 300 نفر گواهی گوداستندینگ صادر شده است.

وی که در یک برنامه تلویزیونی صحبت می کرد، با بیان اینکه گواهی گوداستندینگ برای ثابت شدن پزشک یا پرستار بودن فرد به وزارت کشورهای مختلف یا برای مهاجرت اخذ و صادر می گردد، اضافه نمود: باید توجه گردد افرادی که این گواهی را دریافت نموده اند، می توانند به خارج از کشور بروند یا نروند.

منبع: همشهری آنلاین

به "آماری نگران نماینده از مهاجرت پزشکان یک شهر ایران ، روزانه 2 تا 10 پزشک درخواست گواهی مهاجرت می نمایند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آماری نگران نماینده از مهاجرت پزشکان یک شهر ایران ، روزانه 2 تا 10 پزشک درخواست گواهی مهاجرت می نمایند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید