کدام قطعات و تجهیزات مترو تهران بومی سازی شد؟

به گزارش وبلاگ افرا، مدیرعامل شرکت بهره برداری مترو تهران به تشریح اقدامات برای خودکفایی در صنعت حمل و نقل ریلی درون شهری پرداخت.

کدام قطعات و تجهیزات مترو تهران بومی سازی شد؟

به گزارش وبلاگ افرا، فرنوش نوبخت مدیرعامل شرکت بهره برداری متروی تهران و حومه به در اولویت قرار دریافت همکاری با تولیدکنندگان داخلی به منظور صرفه جویی ارزی و جلوگیری از خروج ارز از کشور اشاره کرد و گفت: با توجه به وجود تحریم ها و افزایش آن، مسائل زیادی در تامین قطعات داشتیم اما برای تامین و نگهداری این سامانه حمل و نقل عمومی سعی کرده ایم همانند پل ارتباطی با حوزه های دانشگاهی، صنعت و بازار حمل و نقل ریلی شهری عمل کنیم تا از وابستگی به دیگر کشورها برای تامین قطعات بکاهیم.

مدیرعامل شرکت بهره برداری مترو تهران با ابراز امیدواری نسبت به بومی سازی بیشتر مترو، شرح داد: تامین قطعات را از هر مسیری که میسر باشد، انجام می دهیم و نمی گذاریم ناوگان مترو به علت نبود قطعات از کار بیفتند.

وی افزود: بومی سازی قطعات مهم مصرفی از اولویت های شرکت بهره برداری متروی تهران و حومه است و در حال حاضر بخشی از پله برقی ها، ترمزهای قطار، تجهیزات آن و غیره ... بومی سازی شده که کمک بزرگی به کاهش هزینه های شرکت کرده و توانسته ایم با تکیه بر توانمندی شرکت های ایرانی جهت تامین نیازمندی های شرکت مترو گام برداریم.

مدیرعامل شرکت بهره برداری مترو تهران ادامه داد: طی دو سال گذشته پیروز شده ایم قطعه هندریل 822 پله برقی را توسط متخصصان داخلی بومی سازی کنیم و کاهش خرابی پله برقی را در ایستگاه های خطوط مترو شاهد بودیم. تفاهم نامه ای نیز با شرکت ذوب آهن و شرکت بهره برداری متروی تهران و حومه برای تامین 800 تن ریل مترو منعقد کردیم که مطابق این قرارداد 500 تن از این ریل ها مخصوص خطوط درون شهری و 300 تن برای ریل های برون شهری قابل استفاده است.

نوبخت گفت: همچنین صفحات سرسره سوزن قطعه دیگری بود که توانستیم از تولیدات داخلی استفاده کنیم. از دیگر قطعات که به همت متخصصان داخلی تولید و مورد استفاده قرار گرفته است می توان به پایه چک ریل نوع اتریشی UIC60، فنر مارپیچی فلزی قطر22 و طول 120 میلیمتر دستگاه روبل (برای هرزگیری تراورس چوبی) و دستگاه نصب غلاف داخلی رولپلاگ مخصوص هرزگیری تراورس های دی وی داگ اشاره کرد.

وی با اعلام اینکه در حال حاضر روزانه بیش از یک میلیون 880 هزار نفر با متروی تهران و حومه سفر می کنند، گفت: از 24 آبان ماه 98 نیز با تغییر قیمت بنزین شاهد افزایش 11 درصدی مسافر بوده ایم. میزان سرویس دهی مترو بر اساس چشم انداز حمل و نقل و ترافیک شهر تهران تا سال 1404 باید به رقم هفت میلیون سفر در روز برسد.

منبع: همشهری آنلاین

به "کدام قطعات و تجهیزات مترو تهران بومی سازی شد؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کدام قطعات و تجهیزات مترو تهران بومی سازی شد؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید