پنتاگون: دستور عقب نشینی کامل از سوریه را دریافت کردیم

به گزارش وبلاگ افرا، یک منبع بلندپایه وزارت دفاع آمریکا گفت پنتاگون دستوراتی از دولت آمریکا برای عقب نشینی کامل نیروهای آمریکایی از سوریه بر اساس یک جدول زمانی کوتاه مدت دریافت نموده است.

پنتاگون: دستور عقب نشینی کامل از سوریه را دریافت کردیم

به گزارش، یک منبع بلندپایه وزارت دفاع آمریکا، پنتاگون در گفت وگو با شبکه آمریکایی الحره اظهار داشت: پنتاگون دستوراتی از دولت آمریکا برای عقب نشینی کامل نیروهای آمریکایی از سوریه براساس یک جدول زمانی کوتاه مدت دریافت نموده است.

یک مسئول آمریکایی روز دوشنبه اظهار داشت که نیروهای آمریکایی دو مقر نظامی در سری کانیه و کری سبی در شهر تل ابیض و راس العین در شمال سوریه را تخلیه کردند.

یک مسئول دیگر پنتاگون نیز به این شبکه گفت که نیروهای آمریکایی تخلیه مواضع خود و خارج کردن ادوات نظامی خود از شمال شرقی سوریه را شروع نموده اند.

این در حالی است که پیش از این یک مسئول آمریکایی اعلام نموده بود واشنگتن فقط تعداد کمی از نظامیان خود را از مرز ترکیه با سوریه خارج می نماید.

تلویزیون الحدث نیز به نقل از وزارت دفاع آمریکا اظهار داشت واشنگتن از عملیات نظامی ترکیه در شمال سوریه حمایت نمی نماید.

کاخ سفید بامداد دوشنبه پس از گفت وگوی تلفنی روسای جمهور آمریکا و ترکیه درباره ایجاد منطقه امن در شمال سوریه اظهار داشت ترکیه در آستانه عملیاتی نظامی در شمال سوریه است، اما واشنگتن در این عملیات مشارکت ندارد و از آن حمایت نخواهد کرد.

یک عضو دولت آمریکا روز دوشنبه اظهار داشت، آمریکا به فرماندهی نیرو های دموکراتیک سوریه که اکثریت آن ها را یگان های مدافع خلق تشکیل می دهند، اعلام نموده است که در صورت حمله ترکیه، از آن ها دفاع نخواهد کرد.

دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا نیز ساعاتی پیش در حساب توئیتری خود نوشت زمان آن فرا رسیده که این کشور از جنگ بی خاتمه سوریه خارج گردد.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

به "پنتاگون: دستور عقب نشینی کامل از سوریه را دریافت کردیم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پنتاگون: دستور عقب نشینی کامل از سوریه را دریافت کردیم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید