مجلس نمی تواند به حذف ارز 4200 تومانی رای دهد

به گزارش وبلاگ افرا، تهران (پانا) - عضو کمیسیون انرژی مجلس می گوید حذف ارز 4200 تومانی تبعات تورمی سنگین دارد و در شرایطی که بخش عمده مردم شرایط درآمدی نامناسب دارند، اجرای این طرح می تواند فشار بر مردم را بیشتر کند. حذف ارز ترجیحی در کمیسیون های مختلف مجلس آنالیز و چکش کاری خواهد شد.

مجلس نمی تواند به حذف ارز 4200 تومانی رای دهد

پرویز محمدنژاد قاضی محله در گفت وگو با پانا با بیان اینکه مجلس ممکن است به حذف ارز 4200 تومانی رای ندهد، اظهار کرد: مجلس چندی پیش به دوفوریت لایحه ای از سوی دولت که حذف ارز 4200 تومانی را مدنظر داشت، رای نداد. معنای آن این است که مجلس و نمایندگان مجلس با آن موافق نبودند و اکنون که در لایحه بودجه نیز این پیش بینی شده است ممکن است کلیت مجلس به آن رای ندهد.

محمدنژاد توضیح داد: مجلس نمی تواند به حذف ارز 4200 تومانی رای دهد چون مرغ 35 هزار تومانی کنونی، 70 هزار تومان خواهد شد. بعضی از کارشناسان نیز بر این باور هستند که ارز 4200 تومانی باید حذف گردد و دولت دیگر قادر نیست آن را پرداخت کند باید این نظرات را با هم سنجید و در نهایت تصمیمی منطقی تر به نفع مردم گرفت.

با آزادسازی بنزین و نزدیک کردن آن به نرخ های واقعی مسائل کشور حل نخواهد شد. افرادی که متمول هستند با افزایش نرخ بنزین یا سایر فرآورده ها تغییر چندانی در زندگی خود احساس نخواهند کرد اما فشار مضاعف تاثیرات افزایش نرخ بنزین به 70 درصد مردم جامعه تحمیل خواهد شد و آسیب بیشتر به مردم وارد خواهد شد و با در نظرگرفتن این ملاحضات امکان حذف ارز 4200 تومانی یا آزادسازی قیمت بنزین وجود نخواهد داشت

حذف ارز 4200 تومانی باید به تدریج انجام گردد

وی ادامه داد: در یک اقتصاد آزاد، این بازار است که قیمت ها و نرخ ها را مشخص می نماید و رقابت در فراوری و توزیع است که مشخص کننده نرخ ها خواهد بود؛ اگرچه کشور باید روزی به این شرایط برسد که بدون واسطه یاری های دولتی نرخ ها مشخص گردد اما حذف ارز 4200 تومانی باید به تدریج انجام گردد.

عضو کمیسیون انرژی مجلس گفت: ارز 4200 تومانی از 12 میلیارد و نیم میلیارد دلار سال 99 در سال 1400 به 8 میلیارد دلار کاهش یافته است و این کاهش تدریجی باید ادامه پیدا کند. اکنون باید بعضی از نهاده ها را که دسترسی تاجران به آن سخت است را تامین کرد و نمی توان یکباره ارز 4200 تومانی را قطع کرد و باید طی سال های متوالی این اقدام را انجام داد.

حذف ارز 4200 تومانی تبعات تورمی سنگین دارد

وی تاکید نمود: حذف ارز 4200 تومانی تبعات تورمی سنگین دارد و در شرایطی که بخش عمده مردم شرایط درآمدی نامناسب دارند اجرای این طرح می تواند فشار بر مردم را بیشتر کند. حذف ارز ترجیحی در کمیسیون های مختلف مجلس آنالیز و چکش کاری خواهد شد.

آزادسازی قیمت بنزین به 70 درصد مردم جامعه تحمیل می گردد

محمدنژاد قاضی محله درباره احتمال افزایش قیمت بنزین نیز اعلام کرد: تعریف علمی، عقلی و منطقی که در جهان نیز تجربه شده آن است که قیمت ها واقعی باشد اما با آزادسازی بنزین و نزدیک کردن آن به نرخ های واقعی مسائل کشور حل نخواهد شد. افرادی که متمول هستند با افزایش نرخ بنزین یا سایر فرآورده ها تغییر چندانی در زندگی خود احساس نخواهند کرد اما فشار مضاعف تاثیرات افزایش نرخ بنزین به 70 درصد مردم جامعه تحمیل خواهد شد و آسیب بیشتر به مردم وارد خواهد شد و با در نظرگرفتن این ملاحضات امکان حذف ارز 4200 تومانی یا آزادسازی قیمت بنزین وجود نخواهد داشت.

منبع: خبرگزاری پانا

به "مجلس نمی تواند به حذف ارز 4200 تومانی رای دهد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مجلس نمی تواند به حذف ارز 4200 تومانی رای دهد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید