قاتل استقلال نسخه الدحیل را پیچید!

به گزارش وبلاگ افرا، در دور پایانی از مرحله گروهی ACL، الاهلی و الدحیل در جدالی حساس و سرنوشت ساز به مصاف هم رفتند. دو تیم برای بقا در رقابت های لیگ قهرمانان آسیا در پی کسب پیروزی بودند و نتیجه تساوی به معنای حذف دو تیم بود.

قاتل استقلال نسخه الدحیل را پیچید!

الدحیل چندین فرصت خطرناک را به روی دروازه الاهلی خلق کرد، ولی در به ثمر رساندن گل ناکام بود که عظیمترین موقعیت را علی کریمی در دهانه دروازه خالی به بیرون زد تا اینکه مایکل اولونگا ستاره این دوره از رقابت ها، به یاری صبری لموشی و تیم او آمد.

یک خطای پشت محوطه جریمه و از فاصله 30 متری برای الدحیل به دست آمد که مایکل اولونگا مهاجم کنیایی قطری ها پشت این توپ ایستاد. او پس از دورخیزی نسبتا طولانی با شوتی سهمگین و پرقدرت، توپ را از دیواره دفاعی الاهلی عبور داد و محمد العویس با وجود تشخیص راستا و تأثیرگذاری روی توپ، نتوانست مانع از گل شدن توپ گردد.

شلیک اولونگا به حدی پرقدرت بود که توپ با سرعت بالا و پس از برخورد به دستان گلر الاهلی به درون دروازه رفت و الدحیل را یک بر صفر پیش انداخت تا این مهاجم کنیایی 8 گله شده و جایش را در صدر جدول گلزنان لیگ قهرمانان آسیا مستحکم تر کند.

دقایقی بعد نفوذ فوق العاده ادمیلسون جونیور از سمت راست به درون محوطه جریمه، با تکل معتز الهوساوی همراه شد که داور یک ضربه پنالتی را به سود الدحیل اعلام نمود. در حالیکه شیرازه الاهلی از هم پاشیده بود، اولونگا پشت این ضربه نهاده شد و می توانست با گل کردن این توپ، تیر خلاص را بر پیکر میزبان گروه C وارد کند.

اولونگا پشت این ضربه پنالتی نهاده شد، اما شوت محکم و پرقدرت این بازیکن به بیرون رفت و راهی به درون دروازه الاهلی پیدا نکرد تا او در راه رسیدن به گل نهم، بازبماند. دقایقی بعد الاهلی به وسیله محمد عسیری گل تساوی را به ثمر رساند تا علاوه بر اینکه الدحیل و اولونگا حسرت پنالتی از دست رفته را بخورند، دقایق به جامانده هم بسیار حساس و مجذوب کننده دنبال گردد.

در ادامه کوشش های پرتعداد و بی تعداد بازیکنان دو تیم برای رسیدن به گل رجحان بی نتیجه بود و دو تیم فرصت های بسیار خطرناکی را از دست دادند که مهمترین آنها، موقعیت دو به تک الاهلی بود که به وسیله عسیری از دست رفت تا این بازی با تساوی یک - یک به سرانجام برسد و هر دو تیم از دور رقابت ها کنار بروند.

صبری لموشی درحالیکه تیمش به سادگی در آستانه صعود به دور بعد بود مغلوب پنالتی ناشیانه ستاره تیمش شد تا شکستی عظیم برای فوتبال قطر به ثبت برسد.

اولونگا که در جابجایی زمستانی از کاشیوا ریسول ژاپن به الدحیل پیوست، با اسم آقای گل لیگ ژاپن پای به این مسابقات گذاشت. او در دو ملاقات مقابل استقلال پیروز شد 5 بار دروازه مظاهری را باز کند و 2 بار هم به الاهلی و محمد العویس گل زد و یکبار هم پیروز به باز کردن دروازه الشرطه شد تا این غول کنیایی با اقتدار و 8 گل در صدر جدول گلزنان لیگ قهرمانان آسیا قرار بگیرد.

اما مهمترین گلی که او می توانست برای الدحیل به ثمر برساند، گل رجحان و پیروز بخش آن ها مقابل الاهلی بود که نماینده قطر را راهی مرحله بعد می کرد، ولی او با از دست دادن این موقعیت فوق العاده، سبب ساز حذف الدحیل از دور رقابت ها گردد و اولونگا هم با 8 گل در 6 بازی، به کارش در این رقابت ها سرانجام دهد.

در نهایت این استقلال بود توانست به اسم تنها تیم صعود کننده از گروه سوم رقابت های لیگ قهرمانان آسیا، پای به مرحله یک هشتم نهایی بگذارد و آبی پوشان باید به مصاف الهلال عربستان بروند.

ورزش سه

منبع: فرارو

به "قاتل استقلال نسخه الدحیل را پیچید!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "قاتل استقلال نسخه الدحیل را پیچید!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید