فعالیت رشته پومسه در خراسان شمالی اندک است

به گزارش وبلاگ افرا، فاطمه شعبانی در مصاحبه با خبرنگاران، با بیان اینکه فعالیت در رشته پومسه کمرنگ است، اظهار کرد: مربیان کمتری در این رشته فعالیت می نماید و همین امر سبب شده تعداد محدودی از تکواندو کاران در پومسه به فعالیت بپردازند.

فعالیت رشته پومسه در خراسان شمالی اندک است

شعبانی اضافه کرد: خراسان شمالی تکواندو کاران مستعدی دارد که علیرغم مقام های قابل توجه بستر فعالیت ندارند.

وی توضیح داد: اوضاع اقتصادی فعلی سبب شده خانواده ها کمتر در ورزش سرمایه گذاری نمایند و کمتر خانواده ای است که حامی ورزشکاران باشد.

وی نبود فضای اختصاصی تکواندو را مهم ترین دغدغه ورزشکاران اظهار داشت و گفت: در حال حاضر سالن اختصاصی تکواندو نداریم، درخواست های بسیاری داده ایم و وعده های بسیاری داده اند اما تا کنون محقق نشده است.

اولویت اصلی ورزشکاران مبتدی سالن و تجهیزات است

این مربی تکواندو اظهار کرد: اولویت اصلی ورزشکاران مبتدی سالن و تجهیزات بوده که متاسفانه تکواندو از هر دو محروم است.

به گفته وی صندلی تکواندو در کشور در چند سال اخیر روند رو به رشدی داشته و اگر ملزومات مورد احتیاج آن ها تامین گردد قطعا این ورزش در کشور نیز حرف برای گفتن دارد.

داشتن امکانات و مربی مجرب

شعبانی توضیح داد: داشتن امکانات و مربی مجرب سبب می گردد تا نتیجه مطلوب حاصل آید.

وی با بیان اینکه پتانسیل ورزشکاران خراسان شمالی بالاست، اضافه کرد: خراسان شمالی در لیگ منطقه ای توانست نایب قهرمان گردد چرا که ورزشکاران کارایی بالایی دارند اما مسائل این ورزش در استان سبب شده نمایندگان استان از کسب عنوان باز مانند.

شعبانی در پاسخ به سوال وبلاگ افرا مبنی براینکه چرا تعداد محدودی از تکواندو کاران در رشته پومسه فعالیت دارند، گفت: عمده ورزشکاران به رشته کیوروگی علاقه دارند و این مشکل مختص مربیان نیست، مربیان استان در سطحی هستند که بتوانند در هر دو بخش فعالیت داشته باشند.

وی سطح داوران و مربیان خراسان شمالی را نیز بالا ارزیابی کرد و اضافه کرد: خراسان شمالی دارای مربیان و داوران مجرب در سطح یک و دو است.

به گفته وی نبود سالن سبب می گردد تمرینات محدودی پیگیری گردد و اردوهای تیم خراسان شمالی نیز محدود برگزار گردد.

تکواندو جزء ورزش های دیر بازده است

به گفته شعبانی تکواندو جزء ورزش های دیر بازده است و برای کسب عنوان باید ورزشکاران سال ها فعالیت داشته باشند و از سویی خانواده ها نیز برای فرزندانشان سرمایه گذاری نمایند.

این مربی تکواندو از مهم ترین برنامه های هیئت به دعوت از مربیان مجرب خارج استانی برای کیوروگی و پومسه و اعزام تیم استان به المپیاد استعداد های برتر کشور اشاره نمود.

شعبانی تاکید نمود: تا زمانی که مکان اختصاصی برای تکواندو در نظر گرفته نگردد فعالیت در حوزه قهرمانی محدود می گردد از سویی فعالیت در پارک ها نیز ممنوع است و عملا تکواندوکاران شدیدا از نبود بستر فعالیت متضرر می شوند.

وی بیان کرد: به این رشته ورزشی کمتر رسیدگی می گردد و حمایت از بخش بانوان کمرنگ تر است، خانم های تکواندوکاراحتیاج به حضور مربیان مجرب از سایر استان ها دارند این در حالی است که تنها در بخش آقایان تاکنون این مورد محقق شده است.

به گفته شعبانی برگزاری مسابقات بیشتر یاری می نماید ورزشکاران بیشتر در رقابت ها خود را محک بزنند و خوشبختانه به این مهم توجه می گردد.

این مربی از مهمترین دغدغه تکواندو کاران به نبود بستر فعالیت اشاره و توضیح داد: متاسفانه تکواندو خانه اختصاصی ندارد و باشگاه های خصوصی سطح شهر نیز ظرفیت تمامی ورزشکاران در رشته های کیوروگی و پومسه را ندارد و همزمانی تمرین آن ها سبب می گردد کمبود فضا بیشتر به چشم آید.

شعبانی ابراز امیدواری کرد تا برای رشته پومسه مربیان اختصاصی از سایر استان ها دعوت نمایند و تمرینات تیم استان منسجم پیگیری گردد.

وی با بیان اینکه در رشته تکواندو مربیان خوبی در سطح استان فعالیت دارند، اظهار کرد: مربیان خوبی فعالیت می نمایند که سطح کیفی بالایی دارند اما چندان در رشته پومسه فعالیت نمی نمایند.

این مربی از مهمترین ویژگی ها تکواندو کاران به صبر و استقامت اشاره نمود و اضافه کرد: تکواندو کاران صبر و استقامت را می آموزند تا اینکه از موانع در راه به عنوان فرصت بهره بگیرند و به هدف برسند.

وی از مسئولان خواست برای توسعه این ورزش خصوصا در بخش بانوان از حضور مربیان مجرب استفاده نمایند و دعوت از مربیان را نیز در دستور کار خود قرار دهند.

منبع: خبرگزاری مهر

به "فعالیت رشته پومسه در خراسان شمالی اندک است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فعالیت رشته پومسه در خراسان شمالی اندک است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید