سفر به همیلتون، پایتخت آبشارهای دنیا

به گزارش وبلاگ افرا، آبشارهای همیلتون (Hamilton)

ممکن است که آبشارای نیاگارا، پر بازدیدترین آبشارها در آمریکای شمالی باشند اما مرکز آبشارهای دنیا جای دیگری است! این آبشارها به نام آبشارهای همیلتون در شهر کانادایی همیلتون قرار گرفته اند. جالب است که این آبشار، در قلب صنعتی ترین منطقه کانادا قار گرفته است و در عین حال، این منطقه زیبایی بی نهایت فریبنده ای دارد. در ادامه همراه خبرنگاران باشید تا با پایتخت آبشارهای دنیا بیشتر آشنا شوید:

سفر به همیلتون، پایتخت آبشارهای دنیا

آبشار همیلتون کجاست؟

آبشار همیلتون در کشور کانادا و در 50 مایلی غرب شهر همیلتون واقع شده است و دلیل معروف بودن این شهر، آبشارهای آن است. در همیلتون بیش از 100 آبشار وجود دارد و شاید برایتان جالب باشد بدانید که دلیل وجود این تعداد آبشار در یک شهر صنعتی چه می تواند باشد. دلیل این موضوع در واقع نزدیکی همیلتون به آبشارهای نیاگارا است که یک مقدار از آن از نیویورک، انتاریو، میشیگان و ایلینویز می گذرد.

هر رودخانه و یا نهری که به سمت پرتگاه نیاگارا جریان داشته باشد، باعث ایجاد یک و یا تعداد بیشتری آبشار می گردد. از آنجاییکه همیلتون شهری تماما صنعتی بود که به ساخت و فراوری فولادش شهره داشت، تا سال 2008 هم آبشارهای این شهر حتی توسط ساکنانش چندان شناخته شده نبود. تا اینکه شخصی به نام کریس اکلوند که یکی از اهالی شهر همیلتون بود، آبشارهای این شهر را معروف کرد.

البته تا قبل از آن هم اهالی شهر همیلتون، آبشارهای بزرگ آن را می شناختند و هم در آخر هفته ها از آن ها بازدید می کردند و هم در آن ها آب تنی می کردند اما هیچکس اندازه و ارزش واقعی آبشارهای همیلتون را نمی دانست.

حتی امروز هم هیچ کس به درستی نمی تواند مقدار و تعداد دقیقی از آبشارهای این شهر داشته باشد، اگر چه تا حالا در آن 130 آبشار معرفی شده است اما برخی از منابع گفته اند که تعداد آن ها بیشتر از 130 و حدود 150 عدد است. دلیل این حدس ها و معین نبودن تعداد دقیق آبشارهای همیلتون این است که 50 تا 60 عدد از آنها، فقط در یک دوره زمانی خاص جاری می شوند. در نتیجه تعداد دقیقه آنها بستگی به فصل های سال دارد و همین موضوع، باعث سردرگمی و سخت بودن شمارش تعداد آنها می گردد.

علاوه بر این موضوع، تعدادی از این آبشارها هم جز اموال شخصی محسوب می شوند ودر نتیجه نمی توان آنها را در تعداد نهایی حساب کرد. تعدادی از این آبشارها هم به خاطر افزایش جمعیت و ساخت و سازهایی که شده است، ناگهان ناپدیدد شده اند.

همیلتون، رودخانه ای ندارد اما اندازه آبشارهای آن در حال حاضر به اندازه آبشارهای نیاگارا است. اما در عوض، آبشارهای همیلتون، کوچک، آرام و ساکت هستند و تنوع آن ها بسیار بالا است. برای مثال آبشارهای روبانی شکل در این منطقه بسیار دیده می شوند که آبشارهایی با عرض کم اما طول بسیار هستند، آبشارهای کلاسیک، نوع دیگری از آبشارهای هملیتون هستند که در آن ها، طول و عرض آبشار یکی است و تقریبا با هم برابر است و آبشارهای پرده ای، که در واقع آبشارهایی با ارتفاع کم اما پهنای زیاد هستند و به همین دلیل به آنها پرده ای می گویند.

اما دیدنی ترین آبشار همیلتون، آبشار وبستر (Websters Falls) نام دارد، بلندترین آبشار، آبشار Tews Falls با 41 متر و کوچک ترین آبشار هم آبشار دیویس با 3 متر ارتفاع است.

منبع: الی گشت

به "سفر به همیلتون، پایتخت آبشارهای دنیا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سفر به همیلتون، پایتخت آبشارهای دنیا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید