رکود شیل آمریکا ناجی اوپک می گردد؟

به گزارش وبلاگ افرا، معاون وزیر انرژی روسیه در مصاحبه با خبرگزاری تاس گفته است اوپک و متحدانش در هنگام بازنگری سیاست فراوری خود در نشست دسامبر، کندی رشد فراوری نفت آمریکا را به عنوان یک عامل مهم مورد لحاظ قرار خواهند کرد.

رکود شیل آمریکا ناجی اوپک می گردد؟

به گزارش وبلاگ افرا، البته پاول سوروکین اعلام کرد که هنوز زود است درباره کاهش بیشتر فراوری نفت صحبت گردد.

سوروکین گفته است: مکانیزم اوپک پلاس کارآمدی خود را نشان داده است اما برای همواره موثر نیست و خاطرنشان نموده که روسیه کندی رشد فراوری نفت شیل آمریکا را زیر نظر دارد. طی سه تا چهار ماه گذشته رشد فراوری نفت آمریکا به میزان قابل توجهی آهسته شده و کارآمدی حفاری طی دو سال گذشته متوقف شده است. را مشاهده خواهید کرد.

این مقام روسی به خبرگزاری تاس گفت: روسیه و شرکایش باید روند فراوری نفت آمریکا در قیمت های فعلی نفت را تا دسامبر دنبال نمایند.

در بحبوحه شواهدی از ضرورت کاهش بیشتر فراوری برای حفظ تعادل بازار نفت و با توجه به دورنمای تقاضای ضعیف برای نفت، شرکای اوپک پلاس در دیدار رسمی که روزهای پنجم و ششم دسامبر برگزار می گردد، به آنالیز سیاست فراوری خود خواهند پرداخت.

الکساندر نواک، وزیر انرژی روسیه اوایل ماه میلادی جاری اظهار نموده بود: هیچ کس در اوپک پلاس در حال حاضر درباره تغییر شرایط پیمان فعلی صحبت ننموده است.

در حالی که روسیه و عربستان سعودی بر همکاری خود در بازار نفت تاکید نموده اند اما سران اوپک پلاس درباره ضرورت کاهش بیشتر فراوری نفت در پیمان فعلی که قرار است تا مارس سال 2020 اجرا گردد اظهارنظر علنی ننموده اند.

این فراورینمایندگان با هدف تقویت بازار، از ابتدای ژانویه سال جاری توافقی را برای محدودیت عرضه به میزان 1.2 میلیون بشکه در روز به اجرا گذاشتند.

بر اساس گزارش اویل پرایس، محمد بارکیندو، دبیرکل اوپک در اوایل اکتبر اظهار نموده بود که اوپک، روسیه و سایر متحدانشان آنالیز گزینه کاهش بیشتر فراوری در دیدار رسمی خود در وین را منتفی ننموده اند.

وزیر انرژی روسیه هفته گذشته در اظهاراتی پیش بینی کرد روند رشد فراوری نفت آمریکا در چند سال آینده محدود خواهد شد زیرا قیمت های فعلی نفت، روند توسعه را محدود نموده است. بانک آمریکایی گلدمن ساکس نیز از پیش بینی خود برای رشد فراوری نفت شیل آمریکا در سال 2020 عقب نشینی نموده و انتظار دارد فراوری نفت شیل در سال 2020 به میزان 0.7 میلیون بشکه در روز رشد کند که کمتر از پیش بینی قبلی یک میلیون بشکه در روز و پایین تر از رشد 1.1 میلیون بشکه در روز فراوری در سال 2019 خواهد بود.

چهار شرکت تحقیقاتی انرژی و دولت آمریکا نیز پیش از این پیش بینی نموده اند حدود 1.3 میلیون بشکه در روز فراوری جدید نفت شیل آمریکا سال جاری وارد بازار می گردد که در مقایسه با حدود 1.5 میلیون بشکه در روز در سال 2018 کمتر است. نرخ رشد سریع صنعت نفت شیل آمریکا احتمالاً سال گذشته به پیک خود رسید و به دلیل درخواست سود اقتصادی از سوی سرمایه گذاران بر سر افزایش فراوری، آهسته شده است.

نرخ رشد سریع شیل در یک دهه گذشته، جریان تجارت را تغییر داده و اوپک را وادار نموده است برای تقویت قیمت ها، فراوری خود را محدود کند. رشد فراوری نفت شیل آمریکا به میزان 1.5 میلیون بشکه در روز در سال گذشته، غیرمنتظره و فراتر از پیش بینی بود و فراوری نفت آمریکا را به 11 میلیون بشکه در روز رساند. این افزایش فراوری باعث افت قیمت های جهانی نفت در اواخر سال گذشته شد و صادرات نفت آمریکا را به رکورد 3.8 میلیون بشکه در روز افزایش داد.

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "رکود شیل آمریکا ناجی اوپک می گردد؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رکود شیل آمریکا ناجی اوپک می گردد؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید