دلایل پیمانکار دلفیناریوم تهران برای تعلل در اعلام مرگ آلفا ، علت مرگ دلفین 300 هزار دلاری چه بود؟

به گزارش وبلاگ افرا، پس از انتقاد محیط زیست استان تهران درباره تاخیر پیمانکار دلفیناریوم برج میلاد، بالاخره بهره بردار این مجموعه دلیل خود برای این تعلل را رعایت حال و حلوگیری از به خطر افتادن جان تامین کننده حیوانات بیان کرد.

دلایل پیمانکار دلفیناریوم تهران برای تعلل در اعلام مرگ آلفا ، علت مرگ دلفین 300 هزار دلاری چه بود؟

به گزارش خبرنگار وبلاگ افرا، ساعت 07:20 صبح آدینه 29 آذر ماه یکی از دلفین هایی که در دلفیناریوم برج میلاد نگهداری می شد و گفته می گردد بین 300 تا 400 هزار دلار قیمت داشته است، تلف شد. این واقعه مسکوت ماند تا اینکه یکی از وبلاگ افرا حامی محیط زیست، از موضوع خبردار شده و موضوع را به محیط زیست استان تهران اعلام می نماید و گروهی از سازمان حفاظت محیط زیست و محیط زیست استان تهران راهی برج میلاد می شوند تا موضوع را آنالیز نمایند.

مجموعه دلفیناریوم برج میلاد از سال 91 فعالیت خود را با دو قلاده شیر دریایی شروع کرد و فعالیت خود را با خرید گونه های دیگر نظیر سه قلاده شیر دریایی دیگر و دو گونه دلفین آموزش دیده به نام های آلفا و کاسیا توسعه داد. در سال های قبل، از مجموع 5 قلاده شیر دریایی، 3 قلاده به کشور ترکیه صادر شد و دو قلاده شیر دریایی برای مجموعه دلفیناریوم باقی ماند.

این اولین بار نیست که گونه های این مجموعه تلف می شوند؛ بلکه در سال 96 نیز یکی از این دو قلاده که 32 سال سن داشت بر اثر کهولت سن تلف شده اند. 9 روز از دومین تلفات دلفیناریوم برج میلاد یعنی مرگ دلفین آلفا گذشته بود که موضوع به رسانه ها هم کشیده شد و نقدها به پیمانکار دلفیناریوم بخاطر تاخیر و تعلل در اعلام مرگ دلفین شروع شد. حتی مسئولان برج میلاد هم موضوع را متوجه پیمانکار دانستند و عنوان کردند که صرفا فضای فیزیکی به آنها اجاره داده شده و مجوز فعالیت دلفیناریوم از سوی محیط زیست صادر می گردد؛ در همین حال فعالیت این مجموعه نیز متوقف شد.

حال مسئولان سازمان حفاظت محیط زیست که مرجع صدور مجوز بوده اند منتقد اصلی پیمانکار و بهره بردار این مجموعه هستند که چرا مرگ دلفین آلفا را از این سازمان مخفی نموده و گزارش اولیه آن از سوی یک خبرنگار به محیط زیست رسیده است.

علی اکبر شادمان بهره بردار مجموعه دلفیناریوم برج میلاد در واکنش به این نقدها درباره علت تاخیر در گزارش کردن مرگ دلفین، به ایسنا گفته است: ما مرجع ذی صلاح برای کالبد شکافی حیوانات نداریم و با توجه به سنگینی خسارتی که به پارک دلفین ها وارد شده، شناسایی علت مرگ برای ما مهم بود تا بتوانیم شرایط را کنترل کنیم. ضمناً رعایت حال تامین نماینده حیوانات و جلوگیری از به خطر افتادن جان ایشان و کسب زمان برای اطلاع رسانی برای وی در شرایط بحرانی این چنینی نیز مزید بر علت شد.

سید مجتبی عبادی نماینده تامین نماینده گونه های پستانداران دریایی دلفیناریوم برج میلاد نیز درباره علت مرگ دلفین آلفا، گفته است: بر اساس آنالیز نمونه آزمایشات خون و پاتولوژی، مرگ آلفا به علت نارسایی قلبی بوده است. دلفین سکته ننموده اما تجمع لخته خون در قلب او دیده شده بود.

این درحالیست که این مسئول در دلفیناریوم ادعا می نماید که هر روز علایم فیزیکی حیوان همچون نمونه ادرار، مدفوع و حتی نحوه غذا خوردن دلفین کنترل می شده و هیچ نشانه ای از بد بودن شرایط جسمانی این دلفین وجود نداشته است.

منبع: همشهری آنلاین

به "دلایل پیمانکار دلفیناریوم تهران برای تعلل در اعلام مرگ آلفا ، علت مرگ دلفین 300 هزار دلاری چه بود؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دلایل پیمانکار دلفیناریوم تهران برای تعلل در اعلام مرگ آلفا ، علت مرگ دلفین 300 هزار دلاری چه بود؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید