جشنواره شعر سپید عربی در آبادان برگزار می شود

به گزارش وبلاگ افرا، جمال نصاری در گفتگو با خبرنگاران بیان نمود: این سبک در استان با استقبال ادیبان بسیاری روبرو شده که در سال های اخیر شاهد چاپ اثر آنها با این سبک و سیاق شعری بودیم.

جشنواره شعر سپید عربی در آبادان برگزار می شود

وی بیان کرد: در ابتدای ورود شعر سپید به ادبیات عرب استان، هجمه ها و نقد های مخرب زیادی از سوی دیگر صاحب نظران و شاعران سبک های سنتی و مرسوم به این شعر فصیح عربی و سپید وارد آمد.

دبیر جشنواره شعر سپید عربی خوزستان اضافه کرد: بعدها با روشنگری و معرفی کامل و بهتر آن، تعداد بیشتری از ادبا، شاعران و کاتبان عرب در خوزستان به این سبک علاقه نشان دادند و از بار نقدها و هجمه های غیر کارشناسانه کاسته و بر علاقمندان شعر عربی فصیح و قصیده های نثری اضافه کرده شد.

نصاری با اشاره به آثار منتشر شده ادیبان اهوازی مطرح نمود: شاعران جوانی را در این سال ها مشاهده کردیم که با دیدی کاملا حرفه ای و آشنا به این سبک آثاری را به چاپ رساندند که روز جمعه 19 دی برخی از آنها قصاید خود را در جشنواره به سمع حضار می رسانند.

وی اظهار کرد: از شاعران کشور عراق برای شرکت در جشنواره دعوت به عمل آمده و پیش از آن هم آثار شاعران استان را برای داوری و اظهار نظر افراد متخصص به کشور عراق و سوریه ارسال کردیم.

دبیر جشنواره شعر سپید عربی خوزستان با اشاره به رضایت و تحسین متخصصان این حوزه ادبی در این دو کشور تاکید کرد: با وجود تمام هجمه های ابتدائی و حال حاضر در میدان شعر و ادب و بی مهری و عدم حمایت از شعر فصیح عربی در قالب نثر یا همان سپید، تمامی اثرات ارسالی به متخصصان سوری و عراقی مورد تحسین و رضایت آنها قرار گرفت که این نقطه عطفی برای پیشرفت ادبی استان است.

نصاری اضافه کرد: با بررسی دیوان های منتشر شده تا به امروز می توان به صراحت گفت که نبود حمایت های فرهنگی مانع از خلق آثار بی نقص نشده و ما در این دیوان ها نبوغ شاعر اهوازی را در سرودن به این سبک را ملاحظه کردیم.

وی با اشاره به منبع الهام شاعران قصیده های نثری یا همان سپید بیان کرد: خالقان این آثار ادبی بیشتر از کلماتی چون الأرض، السما، الحداثة، الما، إمراة، کارون، الأم، ابی، الصباح، المسا و الجسد الهام می گیرند و بر این اساس تخیلات ذهنی و هنر خود را در کنار هم می چینند.

دبیر جشنوار شعر سپید عربی در خوزستان بیان کرد: تمامی این الهامات بستر ساز خلق اشعاری ماندگار در ذهن خواننده است که شاعر از آنها به عنوان رمز برای شعر خود استفاده می کند.

نصاری در سرانجام گفت: امیدواریم با انجام چنین جشنواره هایی از نقدهای غیرمنصفانه نسبت به این سبک در میان ادبای استان کاسته و همه در راستای خلق و شکوفایی ادیبانی هم طراز با شاعران معروف جهان عرب در استان تلاش کنیم.

منبع: خبرگزاری مهر

به "جشنواره شعر سپید عربی در آبادان برگزار می شود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جشنواره شعر سپید عربی در آبادان برگزار می شود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید