توزیع 3000 دستگاه دیالیز تا 3 سال آینده در کشور

به گزارش وبلاگ افرا، رییس مرکز پیوند اعضا و بیماری های وزارت بهداشت گفت: کوشش بر آن است که تا سه سال آینده، سالانه 1000 دستگاه دیالیز در سراسر کشور توزیع گردد تا به این ترتیب کمبودها رفع گردد.

توزیع 3000 دستگاه دیالیز تا 3 سال آینده در کشور

به گزارش وبلاگ افرا و بنابر اعلام روابط عمومی انجمن خیریه حمایت از بیماران کلیوی، دکتر مهدی شادنوش در بیست و هفتمین همایش مدیران استانی انجمن حمایت از بیماران کلیوی گفت: از آنجا که یکی از برنامه های مرکز پیوند اعضاء در وزارت بهداشت، حل مسائل پیوند است، طبق برنامه ریزی های به عمل آمده برحسب نیازاستان ها 3000 دستگاه دیالیز به مراکز درمانی تحویل خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه در برخی از استان ها تعداد بیماران و تخت های بیمارستانی با یکدیگرتناسب ندارند، گفت: این شرایط باعث می گردد که بیشترین آسیب به بیماران وارد گردد. به همین منظور طبق برنامه های صورت گرفته بر مبنای پارامترها و شاخص های تعریف شده، تا خاتمه امسال 1080 دستگاه دیالیز در کشور توزیع خواهد شد تا بخشی از مسائل این بیماران رفع گردد.

رئیس مرکز پیوند اعضاء و بیماری های وزارت بهداشت اضافه کرد: به منظور حمایت از تولیدات داخل، دستگاه های ساخته شده در داخل کشور نیز مورد ارزیابی قرار گرفته است که در صورت مناسب بودن وارد چرخه خواهند شد تا مشکل کمبود دستگاه های دیالیز مرتفع گردد.

شادنوش در خصوص تعرفه بیمه بیماران دیالیز نیز گفت: سال های متمادی میزان تعرفه بیمه بیماران دیالیزی تغییری نکرده بود که با مذاکرات صورت گرفته میزان آن افزایش یافت و قیمت ها واقعی تر شد.

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "توزیع 3000 دستگاه دیالیز تا 3 سال آینده در کشور" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "توزیع 3000 دستگاه دیالیز تا 3 سال آینده در کشور"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید