تظاهرات فعالان محیط زیست لندن را فلج کرد

به گزارش وبلاگ افرا، لندن - خبرنگاران - هزاران تن از طرفداران محیط زیست در دومین روز پیاپی با تجمع، ایجاد راهبندان و ترافیک در نقاط پرتردد لندن به تظاهرات اعتراضی خود علیه تغییرات آب و هوایی ادامه دادند.

تظاهرات فعالان محیط زیست لندن را فلج کرد

به گزارش عصر سه شنبه وبلاگ افرا، تظاهرات نمایندگان از صبح دیروز در اعتراض به کم توجهی سیاستمداران به مساله گرمایش زمین در پنج نقطه مرکزی شهر لندن تجمع نموده و تاکیددارند که دولت بایستی درباره تغییرات اقلیمی وضعیت اضطراری اعلام کند. آن ها می خواهند که سطح آلایندگی های ناشی از گاز سمی دی اکسید کربن تا سال 2025 میلادی به صفر برسد.

درحالی که قرار است این تظاهرات ظرف دو هفته آینده به صورت مسالمت آمیز برگزار گردد، منابع انگلیسی روز دوشنبه گزارش دادند که معترضان پنجره شیشه ای دفتر مرکزی شرکت شل را خردنموده و روی بعضی دیگر از ساختمان ها شعارنویسی نموده اند. آن ها همچنین دیشب را در چادربه سر برده تا امروز به اعتراض خود ادامه دهند.

پلیس لندن از دوشنبه شب کوشش خود را برای متمرکز کردن معترضان در یک نقطه شهر شروع نموده است. کولین وینگرو افسر ارشد پلیس لندن امروز در گفت وگو با وبلاگ افرا شرح داد که از ساعت 6 و 55 دقیقه دیشب به معترضان دستور داده شد تا در منطقه ماربل آرچ در مرکز لندن تجمع و تظاهرات نمایند.

وی توضیح داد که ادامه این تظاهرات، به فعالیت اداره حمل و نقل و افرادی که با وسایل نقلیه عمومی به محل کار سفر می نمایند خسارت جدی زده است. بیش از 55 خط اتوبوس راستا خود را تغییر داده و درنتیجه 500 هزار مسافر سرگردان شده اند.

این افسر ارشد پلیس همچنین مطرح نمود که تاکنون 122 نفر به دلیل ایجاد اخلال در نظر عمومی دستگیر نموده اند. وی گفت بیشتر افراد دست گیر شده از دستور پلیس برای تجمع در منطقه ماربل آرچ سرپیچی نموده و شماری هم به دلیل اخلال در نظم عمومی و خسارت به ساختمان های شهر بازداشت شده اند.

نهاد مردمی قیام انقراض به عنوان برگزارنماینده این حرکت اعتراضی، با انتشار پیامی در توییتر، تظاهرات نمایندگان و افراد بازداشت شده را

شوریان شجاع خوانده که برای حفاظت از نسل آینده مبارزه می نمایند.

بر اساس برنامه اعلام شده، معترضان امروز قصد دارند تا در مقابل مجلس تجمع نموده و درباره خطرات ناشی از گرم شدن زمین سخنرانی نمایند.

سازمان ملل متحد در گزارشی هشدار داده است که تنها 12 سال برای جلوگیری از فاجعه گرم شدن زمین فرصت باقی مانده است. در این گزارش نسبت به مواردی همچون خسکشالی، گرم شدن زمین و آب شدن یخ های دو قطب زمین هشدار داده شده است.

شبد**اروپام ** هـ ن**

منبع: ایرنا

به "تظاهرات فعالان محیط زیست لندن را فلج کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تظاهرات فعالان محیط زیست لندن را فلج کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید